-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När får man träna igen?
7 inlägg • Sida 1 av 1
När får man träna igen?Ok, känns som om det finns tusen inlägg om detta redan, men jag orkade inte leta!!
När får man egentligen börja träna igen? Hur ligger det till med att få hoppa, träna magen osv?? Har glömt allt sedan sist. Känner mig fräsch till att sätta igång, men vet att det kan vara krisigt. Finns det någon som kan ge svar?
Re: När får man träna igen?Det är lite svårt att svara på så här rätt ut i cyber-rymden;o). Så mitt torra svar blir att söka upp din kontakt person på mödravården som kan kolla dig tidigare (gjorde jag-skönt att få proffs klartecken s.a.s. så man inte får bl.a framfall osv). Annars säger dom 6-8 v....är osäker på om man ens "får" hoppa o jogga osv då. Men som sagt allt r så individuellt jag t.ex fick börja hårdträna ganska omgående men d r inget man rekommenderar. Har du tränat mycket innan?
Re: När får man träna igen?Inte särskilt mycket träning sedan innan. Vill inte påstå att jag var en stillasittande typ, men ingen som gått på gym eller så direkt. Innan grav red jag en gång i veckan och hade gympa, lätt sådan, en gång i veckan. Får väl helt enkelt ta det med min bm... suck. Tråkigt när man känner sig fräsch till att sätta igång med lite rörelse. Vet liksom med mig också att skulle jag lyckas sätta mig i idrottsliga situationer så kan jag inte köra på halvfart. Är något tävlingsinriktad!! Men, men, kom på att hon faktiskt inte är mer än två veckor. Har ändå blivit av med ca 8 -10 kg, och det genom att bara finnas till och amma! Man kan ju faktiskt ta det lite lugnt!!
Men det är så att där min sambo jobbar har han tillgång till en fullutrustad idrottshall. Det hade varit kul att spela lite badminton/ tennis/ basket eller så. Men det blir ju lite spring och hopp när man gör det. Men som sagt, kan inte bara spela halvdant bara för att jag ska ta det lite lugnt! Allt eller inget! Idrott är roligt!
Re: När får man träna igen?ojoj känner igen mig i det du beskriver tävlingslysten som jag r ;0) *skäms*. Och jag brukar alltid tänka att "jag kom inte hit för att slappa osv"...sånt kan vara farligt ibland. Vem vet du kanske är "hel" nog att börja?
Re: När får man träna igen?...vet vad du menar. Jag försöker hålla igen så att inte allt bränns bort men d r bara att äta mer när d börjar dala. Jag försöker hålla kvar tre kg då min bm sa att d räckte.
Re: När får man träna igen?Man ska ge kroppen 6-8 veckor att återhämta sig innan man börjar träna, för det är en rejäl påfrestning för kroppen att ha genom gått en graviditet och förlossning. Men barnvagnsprommenader i lagom takt kan man börja med så snart man känner att man orkar!
|