-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När fick du din bebis?När fick du din bebis?Skulle vara kul och veta hur många som fick innan BF dagen, efter BF dagen, eller till och med på självaste BF dagen
Re: När fick du din bebis?Fjut- Hade du haft mycket sammandragninga och förvärkar tidigt då? För jag har hört att om man har fått bebis lite tidigare brukar man oftast ha sammandragningar osv tidigt.. stämde det på dig?
Kram
Re: När fick du din bebis?Min kille kom i vecka 40+2, fast värkarna satte igång lite lätt natten efter bf.
Jag hade haft ganska mycket förvärkar och fick tidigt, kändes lite fånigt att vara tvungen att stanna upp när man var ute och gick utan att ens ha en bebismage.
Re: När fick du din bebis?Vår underbare lille prins kom 3 dagar efter BF. Jag var beräknad till 3/4-09. Vattnet gick på morgonen 5/4-09 och prinsen kom ut efter midnatt, så 3 dagar efter BF. Det var perfekt, för jag jobbade t.o.m. fredagen 3/4-09. Vissa kunder blev lite oroliga när de frågade när jag skulle ha och jag svarade: Idag! Hihi!
Re: När fick du din bebis?Födde i v 37+4. Vattenavgång v 37+2 men inga värkar förrens 2 dagar senare då jag födde.
Re: När fick du din bebis?Oliver föddes 8 dagar efter BF,
vecka 41+0 efter en igångsättning
Re: När fick du din bebis?Våran lille plutt kom i v 38+3 utan direkt förvarning, började dock med att slemmisen släppte två dagar tidigare men det är ju inte direkt tecken på att det är dags omgående precis
|