Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

När fick ni tillbaka mensen och ÄL efter missfall?

Nytt försök efter missfall.

När fick ni tillbaka mensen och ÄL efter missfall?

Inläggav nathalie_eliasson 09 mar 2010, 11:39

Hejsan!

Fick ju som sagt mitt missfall för några dagar sen. Troligen en ofrostig gravidtet.

Men jag är redan taggad för att försöka igen.

Så frågan är Hur många dagar blödde ni efter era missfall?
När fick ni tillbaka mensen?
När fick ni tillbaka ÄL?
Hur många gånger tog de innan ni blev gravida igen??

Kram
nathalie_eliasson

Re: När fick ni tillbaka mensen och ÄL efter missfall?

Inläggav JoJomys 09 mar 2010, 11:52

Jag blödde 4-5 dagar efter mf
Jag fick tillbaka min ÄL direkt efter (då jag blev gravid sist gång innan jag fått tillbaka min mens).
Ja vet inte om jag är rätt person att svara på hur många gånger det tog eftersom jag verkar vara väldigt fertil (blivit gravid på första försöker alla 3 gångerna)

1. a grav efter mf, gravid efter några veckor (hann inte få tillbaka mensen)
2. a grav efter mf, gravid efter mensen.
Bild
Bild
Bild
MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys
Alltid online

Bor: Trollhättan
Status: Förlovad, Gravid & Lycklig mamma =)

Inläggav HannaE 09 mar 2010, 12:43

Jag blödde i ca 5-6 dagar... (och väldigt liten blödning i ett par dagar till)

Jag vet inte när jag fick tillbaka ägglossningen, eftersom jag inte kollade... (var ganska ledsen först och visste inte ens om jag skulle vilja ha barn mer)

Men mensen tog ungefär 1 och en halv månad att komma tillbaka. Men jag har ganska lång cykel, ganska precis en månad. Så ett par veckor längre cykel fick jag... Det är visst inte så ovanligt, men jag tror det kan gå fortare om man inte var lika långt gången...

Har inte blivit gravid igen... Det gick snabbare första gången. Då gick det på första försöket. (Eller första försöket när jag fattat när min ägglossning skulle vara... :lol: )
Bild
MF 3/11-2009 (v 8+5)
HannaE
Alltid online

Bor: Norrbotten
Status: mamma

Inläggav setheryn 09 mar 2010, 14:37

Hur många dagar blödde ni efter era missfall? I 4-6 dagar, först var det rikligt och mot slutet hade jag bara som blodiga flytningar.
När fick ni tillbaka mensen? Väntar fortfarande. 33 dagar sen mf.
När fick ni tillbaka ÄL? Jag var stensäker på att jag hade ÄL för över 2 veckor sen, men jag kollade aldrig med stickor utan brukar ha bra koll på själva flytningarna. Men eftersom jag inte fått min mens än, så blir jag mer och mer osäker på om jag verkligen hade ÄL då.
Hur många gånger tog de innan ni blev gravida igen?? Kan jag inte svara på eftersom vi inte försökt aktivt sen mf:et. :)
Sonen Vincent född 22/1-11! =)

Bild

----
MF 5/2-10
MF 17/3-10
setheryn
Alltid online

Inläggav ottilia 27 mar 2010, 17:55

Jag orkade inte vänta på mensen så vi körde på efter 1 vecka. 1 vecka senare var jag gravid igen och nu är jag i vecka 16 så jag ser ingen anledning till att vänta. Blir du gravid är kroppen redo.
Jag blödde i 2 dagar och fick missfallet i vecka 4.
ottilia
Nykomling

BF: 100909

Inläggav naellie 19 apr 2010, 06:33

hej, usch så tråkigt med mf...men jag ser att det var några veckor sedan du skrev inlägget så jag hoppas att allt redan löst sig för dig :)

hmm
det blödde nog 14 dagar lite lätt, från när missfallet började. det tog 3 dagar innan moderkakan kom ut (den hade fastnat :p) och det blödde ju som tusan de tre dagarna...
men ägglossningen kom på en gång efter de där 2 veckorna och mens efter ytterligare 2 veckor...det funkade klockrent även fast mensen mer var som nån halvtimmes absurda rivande smärtor och lite blod än nått annat...
vi har inte förrän nu bestämt oss för att försöka igen. vi blev tokdeprimerade båda två, förhållandet var nära att crasha och jag grät så fort jag blev påmind om det fortfarande efter ett halvår...det tog väldans hårt mentalt även fast det var ett supertidigt missfall...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm