-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?vecka 17 kände jag första sparken.
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Allra första gången jag kände något var v 12. Men jag vet inte riktigt om det var Plutten. Men veckan efter kom det igen, denna gången tydligare. Som något som sprattlade och verkligen inget som bubblor i tarmarna, det kittlades liksom. Sen gick det till v 16 innan jag började känna något. Då kom det med flera dagars mellanrum. Sen vecka 18 har jag känt varje dag. Vecka 20 kunde jag märka dygnsrytm. Nu är jag i v 22 och det blir rejäla sparkar då och då. Men jag gillar inte när folk säger "det kan inte vara barnet du känner så tidigt" för det varierar så otroligt mycket hur lätt man känner, hur och var det ligger och så.
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?jag kände rörelser i 4:e månad
Feelia.blogg.se
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Jag är i vecka 18 och har inte känt nånting. Var på rutinultraljud idag och såg bebis sparka och vifta, men kände ingenting. Väntar och väntar nu på att jag ska känna något.
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Var på UL 18+1, kände inget då, men veckan efter 19+2 kände jag tre små sparkar
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Första spraken i v 17 och flera nu i v 18
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Jag kände sparkarna tydligt i v.18, så när det är "normalt" eller hur man ska säga haha
Får se hur det blir nu med andra Gjorde graviditetstest i veckan, POSITIVT! Första ultraljudet 20e mars! Riktigt spännande
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?11+6/12+0 mitt i natten, kände jag första fisken! Har inte känt sedan dess. Kände även av den två dagar innan men visste då inte att det var liten.
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?I vecka 16/17 började jag känna som små "nervryckningar".
Nu i vecka 23+6 rör sig hela magen när krabaten sparkar.
Re: När har ni känt första rörelserna, underförsta graviditeten?Visst länge sen någon skrev här nu.
Men jag är i v18, och har börjat känna den lille. Men ikväll va jag helt 100% att det är det. Har känt det lite innan. Men nu har jag börjat känna igen det. Härlig men lite läskigt på sammagång! Är som en liten fisk (eller orm som jag säger) som far omkring och duttar lite varstans:) Mys! Längtar så!
|