Saaajmon: Förstår inte, skulle en kille bli bög för att han leker med dockor?
Förstår inte heller det där med att inte låta barnen leka med vad de vill eller ha vilka färger på kläder som de vill. Själv är jag inte jätteförtjust i blått ELLER rosa och tycker att kläderna idag i många fall är väldigt sterotypiska. Men jag handlar på både pojk och flickavdelningen till min kille. Han har mycket rött, grönt, turkost, cerise. Jag köper inte så mycket kläder med bilar på men inte heller med blommor och det har med att göra att jag inte gillar dessa typer av kläder. Skulle ex aldrig om jag haft en dotter klä henne i prinsessklänning MEN när mina barn blir tillräckligt gamla att välja kläder så får de givetvis ha vilka kläder de vill. (fast just prinsessklänning hade jag nog inte köpt till vaken min kille eller tjej i första taget)

Sedan dömmer jag ingen annan om de vill klä sina barn i prinsessklänning. Och en liten kille bli inte "bög" för att han vill klä sig i klänning likaså en liten tjej blir inte lesbisk för att hon vill ha en pyjamas med bilar på. Och om de nu visar sig bli det, vad gör det? Jag hade varit lika stolt mamma för det. Och det beror definitivt inte på vilka leksaker eller kläder de bar som små....

Tycker helt enkelt att folk borde slappna av...