-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När och hur berättar ni??
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
När och hur berättar ni??Hu r har ni tänkt göra när ni berättar den stora nyheten, väntar ni till v 12 eller berättar ni på en gång??
Re: När och hur berättar ni??Hej Mikki86!
Jag har samma problem.. Jag tror att jag berättar för familjen v12 men jobbet vill jag dra på det till v.18 eller så länga jag kan dölja min mage! Kommer förmodligen kunna klättra ett steg i företaget och den chansen vill jag inte missa på grund av graviditeten.. Hmm svårt! Man är ju säker v12 fast ändå inte helt. Hoppas magen växer sakta så att jag kan dölja det till min semester, sen kan man tala om det efter att ha kommit tillbaka
Re: När och hur berättar ni??vi ska försöka vänta tills efter rutin-ul.... sen om det GÅR att dölja det så pass länge med 3e barnet återstår att se....
dock kommer de allra närmsta att få veta innan dess.. Efter 5mf mellan jan-juli 08 blev vi äntligen gravida och den
2009-04-23 kl 03.19 kom han Äntligen ut.. våran älskling! - Vår första pojke 2010-04-13 kl 01.05 kom vår andra älskling Äntligen ut!!! Inte en dag för sent (bf var 2/5 enligt UL, 6/5 enligt mig).. . Vår andra pojke 2013-01-11 kl 15,37 kom hon äntligen, dagen före bf! <3
Re: När och hur berättar ni??Vi kommer troligtvis att vänta till 12 fullgångna veckor. Eller åtminstone tills efter KUB.
När vi berättade att vi väntade vår dotter så filmade vi när vi la in en bulle i ugnen och stängde luckan
Re: När och hur berättar ni??Funderar också på det där med tröjan till våran kille och har funderat på att göra det på hans 2 års kalas när hela släkten är samlad, det ända är väll att vi bara är i v 10 då så vi får se hade i och för sig varit skönt att få det äverstökat till alla på en gång
Re: När och hur berättar ni??Jag var bara tvungen att berätta det för familjen så jag visdade gravtestet där det stod Gravid. Blev väldigt överraskade men glada
Re: När och hur berättar ni??Vi vill nog vänta ett tag...fast vi ska åka utomlands på släktträff i v.11 så vi berättar nog för min sambos familj då - träffar ju inte dom så ofta eftersom dom bor i Storbritannien. Har funderat på att berätta för min bästa kompis lite tidigare. Om vi skulle förlora Smulan så vill jag ju kunna prata om det med någon också...det skulle kännas så ensamt om ingen visste om en så stor grej.
Re: När och hur berättar ni??Vi kommer att berätta efter kubbtestet,den skall vi på den 28/5
Funderar på att köpa stora syster tröjor till mina tjejer
Re: När och hur berättar ni??Jag berättade för min chef redan igår. Det kommer ha såpass stor betydelse för företaget att jag "försvinner" i december/januari, så jag tyckte det var bäst att hon vet redan nu. Men även för min egen skull utifall något skulle hända. Hon blev väldigt glad för vår skull, så det känns skönt!
Min pappa fyller år på söndag & svärmor söndagen efter (praktiskt nog haha!) Så vi tänkte skriva i ett födelsedagskort till dem: "Grattis på födelsedagen Morfar/Farmor. Vi syns i januari om allt går som det ska! /Liten." På samma gång kommer våra familjer få reda på det + våra allra bästa vänner. Det kanske är tidigt enligt "normen", men vi vill berätta - innan vi spricker av glädje
Re: När och hur berättar ni??Vi berättade i v.10 för svärmor och svärfar. De fick en champagneflaska och ett kort som det stod ett rim på.
Ibland finns det orsak att fira tro mig, den här gången räcker det inte med bira. När hösten kommer skjuter ni korken, för i oktober kommer ju storken. Alla övriga fick en muntlig berättelse. Min familj i v.6. Mina vänner i v.12 och chefen i v.16 ca. Mamma till lilla ängeln Adam som kom i v.24+5, 120616, och vände om 2 timmar senare.
Det känns så konstigt att vara mamma, men inte ha något barn. Gravid med nummer 2. BF 130923
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|