Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

När plussade ni "direkt" efter missfall?

Nytt försök efter missfall.

När plussade ni "direkt" efter missfall?

Inläggav Taragonan 19 dec 2010, 18:40

Hej!

Ni lyckliga människor som har presterat att bli gravida innan mensen kommit tillbaka efter missfall, hur tidigt plussade ni och när på dygnet?

En månad (28 dagar) sen mitt andra missfall idag och testade nu i kväll efter att ha hållt mig i ca. 6 timmar och... negativt... :(
Vi har kämpat på denna månaden sen 13-14 dagar efter missfallet men jag antar att jag nu kan ge upp hoppet på att vara gravid och invänta mensen i och med negativt test... eller?
Bild

Bild

MF 11/4-10 (v. 7+4)
MA 21/11-10 (v.8+0, fostret v. 6+6)
Taragonan
Stammis

Status: Mamma för första gång =)

Re: När plussade ni "direkt" efter missfall?

Inläggav PannePann 19 dec 2010, 18:50

Är du säker på att du har haft ÄL än? Det kan ju dröja ett tag innan kroppen är redo igen efter ett MF...

Lycka till!
Bild
Bild

MF februari 2011
PannePann
Stammis

Status: Håll i dig lilla skatten vår!

Inläggav Taragonan 19 dec 2010, 19:17

Nej det är jag ju heller inte... :?
Testade svagt svagt positivt ganska länge så då var det ju ingen vits i att testa med ägglossningstest.
Men hur är det egentligen, kan man ha ägglossning trots ett väldigt svagt positivt test?
Bild

Bild

MF 11/4-10 (v. 7+4)
Taragonan
Stammis

Inläggav Majblomman 19 dec 2010, 19:33

Hej Taragonan!

Jag fick MA i augusti. Jag och min sambo kämpar forfarande på och försöker! Jag testade positivt på grav stickan fram till första mensen efter mitt MA. Blev aldrig klok på ägglossningstesterna den månaden. Tror inte jag hade ÄL då. De tog cirka 36 dagar att komma i gång med mensen. De nästkommande cykler jag haft har jag regelbunden ÄL. Känns så tröstlöst att det inte blivit något än:( Första gången jag blev gravid gick det fort.
Kommer i håg att det var måååånga som berättade om bekanta som blivit gravida direkt efter MF. Kände att jag fick upp hoppet....men de dog snabbt. Nu säger folk, de tar sig snart, slappna av......BLÄ!!! säger jag bara!! Blir stressad av detta:( Fjärde försöket nu och BIM den 21 dec. Tror dock inte det blir något denna månaden heller:( :? :? :?
Användarvisningsbild
Majblomman
Stammis

Status: 2 vill bli 3

Inläggav PannePann 19 dec 2010, 19:45

Jag har bara använt CBs digitala och då får man ju en glad gubbe, så jag vet inte hur andra test funkar.
Men frågan är om dina ÄL-test reagerat på resterna av hCG som du kanske hade kvar sen MF:et... hCG har en halveringstid på ca 2 dygn, vilket betyder att när det inte längre bildas nytt hCG, halveras koncentrationen på 2 dagar. Jag ser att din senaste graviditet avslutades i v.8, då bör du ha haft höga koncentrationer hCG i kroppen, så om du använde ÄL-test efter ca 14 dagar hade du säkert fortfarande tillräckligt hög koncentration i urinen för att det skulle ge svagt utslag på testet.
Bild
Bild

MF februari 2011
PannePann
Stammis

Status: Håll i dig lilla skatten vår!

Inläggav Gotland 19 dec 2010, 20:56

Ca 2 v efter mf visade gravtest neg. Då använde jag ältest varje dag och ca 6 v efter mf fick jag äl och 2 v senare kom min vanliga halsbränna och då var det dags att kissa sticka :lol: Får alltid halsbränna ett par dagar före bim när jag är gravid.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav minlillaängel 20 dec 2010, 09:06

Taragonan: vet inte riktigt vad jag ska säga. jag är ungefär på samma ställe som du. Jag fick mf 21/11 o började mysa 2v efter mf. Testade negativ i början av veckan. Har mått illa,sover dåligt och har halsbränna. Igår började jag blöda men det är nästan ingenting. Har väldigt lite mensvärk. Det Ända vi kan vara glada för är att vi i i inte testar positivt 9v efter mf pga att hormonerna fortfarande är kvar. Håller tummarna för oss alla!
Bild

MF 21Nov 2010
minlillaängel
Alltid online

Inläggav anile 20 dec 2010, 09:30

jag har inte plussat efter missfall..Men jag kan ju berätta att jag testade positivt (men jättesvagt) ca 2 veckor efter mitt ma (cytotec) och min ägglossning kom på dag 27. Jag testade inte med äl-stickor utan jag kände den väldigt tydligt och sedan kom min mens på dag 41. däremot hade jag inga andra symtom på äl just då så jag förstod inte helt att det var den förrän mensen kom som en klocka 13 dagar senare. För mig var det en lättnad att få känna att man fungerar iaf när livet varit upp och ner i 6 veckor.
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

Inläggav jossevisp 20 dec 2010, 09:54

Jag fick missfall i Juli i år 1 ½ månad senare var jag gravid. Jag testade mig mitt på dagen. Men som sagt fick aldrig tillbaka mensen så vet inte riktigt vilken vecka jag är i nu. Ska på ul idag så det ska bli spännande o se exakt hu långt gången jag är. Men det är väl så olika när man får tillbaka ägglåssning och mens efter en sådan händelse... Fortsätt försök
jossevisp
Stammis

Inläggav Taragonan 20 dec 2010, 19:06

jossevisp skrev:Jag fick missfall i Juli i år 1 ½ månad senare var jag gravid. Jag testade mig mitt på dagen. Men som sagt fick aldrig tillbaka mensen så vet inte riktigt vilken vecka jag är i nu. Ska på ul idag så det ska bli spännande o se exakt hu långt gången jag är. Men det är väl så olika när man får tillbaka ägglåssning och mens efter en sådan händelse... Fortsätt försök

Visade stickan plus för dig 6 veckor efter missfallet eller har jag missuppfattat?
Var det första testet du tog eller testade du tidigare, och då eventuellt hur tidigt?
Hur långt gången var du när det skedde för dig?
Bild

Bild

MF 11/4-10 (v. 7+4)
Taragonan
Stammis

Nästa

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm