Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

När syns det?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

När syns det?

Inläggav jennylovesmichael 08 sep 2009, 16:15

Jag är i åttonde veckan och jag kan inte se ett duggs skillnad. Det är ju ändå 2 månader! Brukar det ta väldigt lång tid innan det syns? Jag är ganska smal och då borde det ju synas snabbare känns det som. De flesta säger att man svullnar redan i början och det har jag bara gjort väldigt lite. Typ som om jag hade mens. Jag känner inte att jag är gravid och mår inte jätteilla. Däremot är jag kissnödig nästan jämt, vilket är ganska irriterande. Någon som kan svara på frågan så är jag tacksam!

Kramar
jennylovesmichael

Re: När syns det?

Inläggav emeliehjaertajonas 08 sep 2009, 16:26

Det är olika när man börjar synas.
Det finns dem som det syns tidigt och det finns de som det dröjer länge.
Min mage har börjat puta nu men jag var också lite rund från början.
Det beror på hur livmodern ligger med om jag har förstått det rätt, ligger den längre bak så kan det ta längre tid.
Det var en här på minbebis som berättade att hon kunde ha på sig en stor tröja utan att det syntes att hon var gravid ända till vecka 30 tror jag att det var (hon är smal).
Börja ta foton på magen så kommer du att märka skillnaden :)
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav Solglimt 08 sep 2009, 19:01

emeliehjaertajonas skrev:Det var en här på minbebis som berättade att hon kunde ha på sig en stor tröja utan att det syntes att hon var gravid ända till vecka 30 tror jag att det var (hon är smal).

Så var det för mig! Och faktiskt ännu längre. denna gången syns det lite mer men det är marginellt. Det syns tydligt tycker jag, men det är ingen som ser det och alla blir förvånade när jag berättar. Å andra sidan syntes det tydligt för alla i vecka 12 när min svägerska var gravid med barn nummer ett.
I augusti 2008 föddes sömntutan Ettan. Nu väntar vi på Tvåan, vem är det där inne?
Bild
Solglimt
Alltid online

Inläggav MarinaViktoria 08 sep 2009, 19:04

Hej!

Om du är smal kommer du la känna lite skillnad, men de kan ta ett tag.. du lär väl känna dig svullen först..
Sen så kommer kulan =) min mage BÖRJADE växa i vecka 25 ungefär.. då ja märkte de mena ja!

men va glad så länge de går.. sen kommer du klaga på att de känns som du knappt får luft haha! :P

http://www.ungensamstaendemamma.blogg.se
MarinaViktoria
Alltid online

BF: 301009
BIM: 070209
Bor: Mölnlycke

Inläggav Solglimt 08 sep 2009, 19:14

MarinaViktoria skrev:men va glad så länge de går.. sen kommer du klaga på att de känns som du knappt får luft haha! :P

Jag tyckte det var härligt att vara så där stor, så att alla kommenterade och undrade när de var dags. Jag hade aldrig problem med andningen eller ont någon stans. Så så kan det också vara
I augusti 2008 föddes sömntutan Ettan. Nu väntar vi på Tvåan, vem är det där inne?
Bild
Solglimt
Alltid online

Inläggav MarinaViktoria 08 sep 2009, 19:17

Hej solglimt!

Nää de är ju olika!
Ja, jag har inte tänkt att ja växt särskillt mkt, så går ja förbi spegeln idag och HOPPSAN HEJSAN vilken kagge man hade! Backade tillbaka och de såg nog jättedumt ut när ja gjorde de för va i en klädaffär =/ Dom trodde väl ja aldrig sett gravid mage förrut hehe :P

Nää, ibland när jag sitter ner och bebisen lägger sig på ett speciellt vis.. då känns de verkligen som ja inte kan andas! Hehe.. Men de kan man ju men lite ovant :) Men den ska ju växa aningens mer så vi får se hehe =)
MarinaViktoria
Alltid online

BF: 301009
BIM: 070209
Bor: Mölnlycke

Inläggav jennylovesmichael 09 sep 2009, 07:26

emeliehjaertajonas skrev:Det är olika när man börjar synas.
Det finns dem som det syns tidigt och det finns de som det dröjer länge.
Min mage har börjat puta nu men jag var också lite rund från början.
Det beror på hur livmodern ligger med om jag har förstått det rätt, ligger den längre bak så kan det ta längre tid.
Det var en här på minbebis som berättade att hon kunde ha på sig en stor tröja utan att det syntes att hon var gravid ända till vecka 30 tror jag att det var (hon är smal).

Okej. Jag har tagit foton på magen, ett förra veckan när jag fick reda på det och ett igår, men det syns ingen vidare skillnad. Och det är väl olika för alla. =)
jennylovesmichael

Inläggav jennylovesmichael 09 sep 2009, 07:28

MarinaViktoria skrev:Hej!

Om du är smal kommer du la känna lite skillnad, men de kan ta ett tag.. du lär väl känna dig svullen först..
Sen så kommer kulan =) min mage BÖRJADE växa i vecka 25 ungefär.. då ja märkte de mena ja!

men va glad så länge de går.. sen kommer du klaga på att de känns som du knappt får luft haha! :P

http://www.ungensamstaendemamma.blogg.se

Haha okej. Men då hade du väl börjat känna sparkar i v.25? Kramar
jennylovesmichael

Inläggav <mys-mamma> 09 sep 2009, 08:40

Min mage kom fram omkring v 20 förra graviditeten, denna graviditet är det nu i samma storlek som den var då, alltså ser jag ut att vara 2 månader längre gången är jag är... :/ så njut du medan du har chansen! :) Snart kommer kalaskulan ska du se! Har man mycket magmuskler så tar det längre tid innan magen kommer fram, det har inte så mkt med smal eller inte att göra, har man starka muskler så tar det tid att töja ut dom. Har man däremot inte så mycket muskler (som jag nu då ;) ) så syns det fortare.
Älskade, underbara barn
Teodor 2007-12-06
Vilgot 2010-03-31

barnbus.blogg.se
<mys-mamma>
Alltid online

Inläggav jennylovesmichael 09 sep 2009, 12:32

<mys-mamma> skrev:Min mage kom fram omkring v 20 förra graviditeten, denna graviditet är det nu i samma storlek som den var då, alltså ser jag ut att vara 2 månader längre gången är jag är... :/ så njut du medan du har chansen! :) Snart kommer kalaskulan ska du se! Har man mycket magmuskler så tar det längre tid innan magen kommer fram, det har inte så mkt med smal eller inte att göra, har man starka muskler så tar det tid att töja ut dom. Har man däremot inte så mycket muskler (som jag nu då ;) ) så syns det fortare.

Okej. Jag har dansat och tränat mycket så jag antar att jag har ganska starka magmuskler. Nu har jag lugnat ner mig lite sen jag fick reda på att jag var gravid men jag dansar fortfarande lite och är ute och går. Tror du att magmusklernas styrka också påverkar hur mycket bristingar man får etc.?
Kramar
jennylovesmichael

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm