-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
När tog ní bort era navel pirecingar?? :)
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Jag hade navelpiercing under min första grav. Jag blev gravid i februari och tog bort den i juni.... alltså runt vecka 20... men jag hade aldrig ngn mage så¨jag hade inte behövt ta ut den.... jag har fortfarande kvar ärret efter den... två hål i navlen... och det är ändå 5 år sen.... så om jag vill göra en ny kan de bara ta i det gamla ärret.... jag har kvar hålen i navlen men det är igenväxt inne i.... men fult kan jag nog inte säga att det är... bara två hål liksom...
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Såhär blev min navel, detta är taget dagen innan BF. Trots att jag alltså tog ut piercingen 1 år innan grav.
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Och idag ser det ut såhär, det har blekts en hel del och syns inte lika mycket, men jag tänker absolut inte sätta i nån ny piercing i naveln igen...
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)har också 2 hål i naveln, tog ut båda för ca ett år sedan, tyckte skinnet mellan smycket krympt väl mkt och jag tyckte de fastnade i byxor etc. inget av hålen har växt igen ännu, haft dem väldans massa år.
De syns inte så värst mkt just nu men jag är livrädd att de ska förvärras under graviditeten, typ att huden ska spricka så man får extrema bristningar (är rädd för detta då min kusin skrämt upp mig och säger att hennes kompis fick så) men såklart behöver det ju inte vara så Jag hoppas på det bästa i alla fall
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Det finns speciella navelpiercingar om man inte vill ta ut den över huvudtaget. Dom är i mjuk plast och formas efter magen. Sök på nätet om du inte vill att den ska växa ihop
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Det finns särskillda smycken man kan köpa när man är gravid.
Som man har i om man är rädd att det ska växa igen.
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Asso jag vet inte vad ni tycker att jag kanskle är korkad eller ngt men jag vill inte ta bort min
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Kommer inte ihåg exakt vilken vecka jag tog ut den. Det var väl mellan v 20-25 eller nåt. Fick ta ut den för det blev infekterat.
Men jag satte in den igen när sonen var ca 4 mån. och hålet var fortfarande kvar. (hade haft pircingen i ca 10 år innan)
Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)Jag tog ut den rätt sent, v25 tror jag. Bara för att min kompis skrämde mig och sa att huden ovan piercingen tänjdes ut på henne och blev ful efteråt när hon hade haft den i fööör länge. Men jag hade rätt liten mage. Satte in den direkt efter förlossningen.
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|