Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

När tog ní bort era navel pirecingar?? :)

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Re: När tog ní bort era navel pirecingar?? :)

Inläggav lexus_ 19 jun 2010, 09:19

Jag hade navelpiercing under min första grav. Jag blev gravid i februari och tog bort den i juni.... alltså runt vecka 20... men jag hade aldrig ngn mage så¨jag hade inte behövt ta ut den.... jag har fortfarande kvar ärret efter den... två hål i navlen... och det är ändå 5 år sen.... så om jag vill göra en ny kan de bara ta i det gamla ärret.... jag har kvar hålen i navlen men det är igenväxt inne i.... men fult kan jag nog inte säga att det är... bara två hål liksom...
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav Nelia 19 jun 2010, 17:42

Såhär blev min navel, detta är taget dagen innan BF. Trots att jag alltså tog ut piercingen 1 år innan grav.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav Nelia 19 jun 2010, 17:46

Och idag ser det ut såhär, det har blekts en hel del och syns inte lika mycket, men jag tänker absolut inte sätta i nån ny piercing i naveln igen...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav soophie 19 jun 2010, 18:41

har också 2 hål i naveln, tog ut båda för ca ett år sedan, tyckte skinnet mellan smycket krympt väl mkt och jag tyckte de fastnade i byxor etc. inget av hålen har växt igen ännu, haft dem väldans massa år.
De syns inte så värst mkt just nu men jag är livrädd att de ska förvärras under graviditeten, typ att huden ska spricka så man får extrema bristningar (är rädd för detta då min kusin skrämt upp mig och säger att hennes kompis fick så) men såklart behöver det ju inte vara så :)
Jag hoppas på det bästa i alla fall :) det var ju ingenting jag tänkte på när jag piercade mig såklart, och det verkar ju ha gått bra för många andra!
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav vicsmindy 17 sep 2010, 09:07

Det finns speciella navelpiercingar om man inte vill ta ut den över huvudtaget. Dom är i mjuk plast och formas efter magen. Sök på nätet om du inte vill att den ska växa ihop :)
Bild

Bild
vicsmindy
Nykomling

Inläggav Neckis 20 jan 2011, 11:52

Det finns särskillda smycken man kan köpa när man är gravid.
Som man har i om man är rädd att det ska växa igen.
Användarvisningsbild
Neckis
Stammis

BF: 110915
Bor: Rimbo

Inläggav EmLin 28 jan 2011, 12:11

Asso jag vet inte vad ni tycker att jag kanskle är korkad eller ngt men jag vill inte ta bort min :P Har hört att de finns speciella smycken för dom som är gravida så jag ska bara leta upp ett för att jag tror att de börjar bli ganska dags nu, är snart i v.18 så :)
EmLin
Nykomling

BF: 110710
Bor: göteborg
Status: Mamma till sommaren :D

Inläggav Jezzan 03 feb 2011, 18:46

Kommer inte ihåg exakt vilken vecka jag tog ut den. Det var väl mellan v 20-25 eller nåt. Fick ta ut den för det blev infekterat.
Men jag satte in den igen när sonen var ca 4 mån. och hålet var fortfarande kvar. (hade haft pircingen i ca 10 år innan)
Jezzan
Stammis

BF: 110930
Status: gravid

Inläggav Lilja74 04 feb 2011, 08:36

Jag tog ut den rätt sent, v25 tror jag. Bara för att min kompis skrämde mig och sa att huden ovan piercingen tänjdes ut på henne och blev ful efteråt när hon hade haft den i fööör länge. Men jag hade rätt liten mage. Satte in den direkt efter förlossningen.
Lilja74
Alltid online

Föregående

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm