Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

nära att bli knäpp!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

nära att bli knäpp!

Inläggav MajMamma:) 06 jun 2010, 17:05

Jahopp! var på andra bedömningen idag för o se om NÅGONTING är nära förlossningen eftersom vi är 16 hela jäkla dagar över bf.
Inte ett endaste dugg är på g,inte ens "mogen"livmodertapp...
är desperat, nån som varit med om detta??
Ska återigen in i morgon bitti, men då är det en annan läkare som då kan göra en annan bedömning;det vill säga vänta ytterligare en dag... :shock:
MajMamma:)
Stammis

Re: nära att bli knäpp!

Inläggav L.H.89 06 jun 2010, 17:22

Fyfaaaan vad jobbigt?!?
Jag är över några dagar och jag håller på att dö. 16 dagar hade jag varit död på...
L.H.89
Nykomling

Inläggav grynet_å_jag 06 jun 2010, 17:25

Har en kompis som blev igångsatt när hon gått 17 dagar över tiden. Tycker du ska ta med din BB-väska till bedömningen i morgon och vägra att gå därifrån förrän bäbisen är ute. :)
Lycka till!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav Emelie84 06 jun 2010, 18:00

Oj! Stackare!! :( Jag som har en vecka KVAR till bf och tycker redan det är jobbigt att vänta... Kan inte ens föreställa mig hur du har det! Jag säger som grynet_å_jag, ta med digg bb-väskan och vägra gå hem innan bebis är ute.. :D
Användarvisningsbild
Emelie84
Alltid online

BF: 100614
Bor: Eskilstuna

Inläggav helenaeg 06 jun 2010, 18:08

Sätter de inte igång efter 14 dagar där du bor eller är det 3 veckor som gäller hos er?
Låter jobbigt men jag tror de imorogn kommer att säga när de tänker sätta igång dig... skulle bli förvånad annars
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav MajMamma:) 06 jun 2010, 19:12

bb väskan är med varje gång, vilket blir den tredje imorgon..
jag höll bokstavligt på att börja grina eftersom jag inte vill någe annat än o trycka ut denna bebis. Vi var till o me tvugna o åka o shoppa..26 grader värme, vad gör man inte för o rycka upp sig!!!

läkarna vill att det ska starta av sig självt, men det kommer inte o ske, så jag bönar o ber om läkaren inte vill sätta igång karusellen imorgon!
Ska sätta fart på detta med någon sorts tamponad med kräm som ska vidga tappen, nån som gjort detta? enl bm kan det ta upp till ett dygn innan jag öppnat mig o sedan sätts dropp in i bilden..så ca fredag är bebisen ute då el? jisses, detta blir en resa utan dess like..
Gnäller gör jag mest hela tiden, skönt att få slänga ur sig lite här..
Tack förresesten för era svar, det värmer:)
Stammis

Inläggav helenaeg 06 jun 2010, 19:24

Det kommer gå bra. Vet inget om det du frågar om kring hur lång tid det tar men alla sjukhus sätter ju igång efter en viss tid. Lycka till och Hör av dig om hur det går
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Strumpan 07 jun 2010, 10:28

Fy fasiken vad drygt för dig!!
Jag håller verkligen tummarna att det sätter igång för dig nu, på en gång, eller att dom sätter igång dig idag.

Lider med dig!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav MajMamma:) 07 jun 2010, 14:02

ja ni, hemma igen... läkaren ville sätta igång imorgon med ballong metoden som första alternativ o hoppas det öppnar sig för att sedan ta hinnorna.
Bröt ihop i bilen hem o grinade förtvivlat som en 5 åring som fick åka hem utan godis från mataffären. Min man blev förtvivlad stackaren, men det blev bättre efter en promenad o lite sömn.
Konstig tanke som dök upp, att det var fel på mig på någe vis..läkaren nådde inte in till livmodertappen o han "gav" upp, å detta var läkare nr 2 som inte nådde ordentligt,har hört att när man är lite stor så har de svårare o känne den, fick jordens ångeset,eftersom jag gått upp 25 kg uppepå de 80 jag hade innan...
tack för ert stöd det känns suveränt att ni svarar o kommer med lite härliga pepp ord åt mig:) kram på er!
Stammis

Inläggav grynet_å_jag 08 jun 2010, 18:43

Hallå majmamma, hoppas det gått bra för er idag! Ser fram emot en uppdatering när ni är hemma med er lill*! :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm