-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
nässpray?????
8 inlägg • Sida 1 av 1
nässpray?????hej jag har en liten fråga ang nässpray, under min förra graviditet så använde jagrennessans men känner inte att den hjälper den här gången finns det något annat man får använda när man e gravid?
Re: nässpray?????hej! De är bara gå in på apoteket de finns en som heter Rhinocort Aqua som jag fick rekomenderad att använda i en vecka morgon och kväll som en behandling och den har hjälpt mig att bli av med snuvan...
Re: nässpray?????Det står att den nässprayen är till för användning vid allergi, som exempelvis mot pollen.. Kan man använda den ändå alltså?? Jag har varit täppt ända sedan vecka 9 och har tagit nässprayen nasoferm. Det jag vill helst är såklart att bli av med nästäppan men det funkar inte..
Re: nässpray?????Hej, jag har också problem med nästäppan!
Jag använder Nasonex, samma spray som jag får utskriven för pollenbesvär och den hjälper mig om jag använder den regelbundet! Jag har mest problem på natten så tar jag innan jag lägger mig så funkar det bra. Den här måste man dock få utskriven av läkare!
Re: nässpray?????hej!
Ne jag har inga allergier alls så då sa hon att den var bra om man var gravid för de är lite cortison i den och de gör att man öppnar upp lite mer och så ska man ta de som en dos så att de försvinner även om man blev bättre så sa hon att då ska man ta en sprut i varje näsborre resten av tiden... För innan använde jag vanlig nässpray och de får man ju bara använda i max 10 dagar sen sluta då sa hon att jag skulle använda den där istället... De tog mig ca 5 dagar å nu slipper jag vakna på nätterna av att man är tept.. Hoppas de funkar för dig med... Lycka till...
Re: nässpray?????Kortisonet i dessa sprayer är avsvällande och man får använda det i längre perioder. Det man ska tänka på är att det tar några dagar innan det hjälper.
Blev beroende av nässpray under min graviditet och är det fortfarande...jobbigt!
Re: nässpray?????Jag använde Otrivin Barn under graviditeten, mycket mildare mot slemhinnorna.
Två dagar efter förlossningen behövde jag den inte längre Och vid nästa grav tänker jag göra samma sak för jag vägrar gå med täppt näsa
8 inlägg • Sida 1 av 1
|