-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Hej (är ny här
Jag och min sambo börjar IVF behandling nu i April månad i huddinge. Skall börja med nässprayen den 10 april. Någon som också går där och har erfarenhet eller skall börja? Svara gärna och berätta
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Hej
Jag går på Huddinge. Har precis avslutat min första ivf där med ett stort minus. Väntar nu på att min nästa mens ska komma nästa månad så jag får göra mitt första FET. Jag har inte jätte mycket att berätta om Huddinge direkt, bara när dom skulle få min remiss så tappade dom bort mina papper så jag fick ringa och beställa nya. Sen känns det som att dom tror att man ska kunna allt och tycker det är jobbigt när man frågar något. Roligt med en till som går på Huddinge:)
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Vad tråkigt, hoppas det går bättre för dig nästa gång!
Okej, ja för jag fick information av dem om att jag skulle ringa och meddela när jag får min mens, då den var oregelbunden tidigare, Så att dom kunde sätta ett start datum för när jag skall börja spraya. Så jag ringde dem i måndags och då viste hon inget, hon visste inte varför jag skulle ringa eller när jag skulle börja eller hur dom hade räknat överhuvudtaget, sedan sa hon bara att jag kunde börja spraya den 10 april och ringa dem efter 2 veckor om jag fått blödning eller inte.... Låter detta rätt? för dig som redan gjort allt en gång tidigare ...
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Låter väldigt konstigt. Jag tycker att det finns vissa BM där som inte verkar ha koll på något, så varje gång jag ringer dit hoppas jag att jag får en bra BM.
Jag har inte gjort det långa protokollet som dom kallar det med spray så kan tyvärr inte svara på hur man gör då. Jag började direkt med sprutor. Men dom i den andra tråden här på min bebis kanske vet, för det är ganska många som har sprayat.
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Jaha okej ...
Aa jag har skrivit där också, så hoppas någon kna hjälpa mig lite där ...
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Hej Sessypessy
Jag har hittat denna tråd på familjeliv http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/ ... 52525.html Det är tjejer som går på KS i Huddinge som skriver. Jag följer tråden och skriver lite ibland inte så mycket men är ganska skönt att läsa. Man får många tips och höra skräckhistorier om KS.
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Hej
Jag har bara positiva upplevelser från Huddinge. Har träffat jättegulliga sköterskor och läkare. Min kvinnliga läkare är mycket duktig och bryr sig verkligen om sina patienter. Jag har gjort en IVF behandling i november som slutade med minus (som tyvärr de flesta första IVF-behandlingar gör) Jag har oregelbunden mens och får börja spraya dag 1 för jag kan inte börja 7 dagar innan mens då jag inte vet när den kommer. Då får man spraya längre innan hormonvärdena (östrogen) går ner till rätt nivå innan man kan börja med sprutorna. Det finns jättebra info i broschyrer på mottagningen och också en del på deras hemsida. Hur man reagerar på nässprayen är individuellt, jag får känslan av att när man börjar på dag 1 och inte 7 dagar innan mens så blir det lite lättare. Kroppen vänjer sig under längre tid. Lycka till! Kram Femman
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Femman:
Kul att höra att du har positiva erfarenheter från Huddinge. Jag har inte heller direkt så många dåliga erfarenheter därifrån men tycker att det är ganska intressant att läsa på Familjeliv för där får man reda på mycket. Jag har också avslutat min första ivf behandling som också slutade med minus tyvärr. Men ska få göra FET nu när min nästa mens kommer, har ett embryo i frysen som jag hoppas klarar upptiningen:) Det där med spray vet jag inget om för jag gjorde korta protokollet alltså att jag bara sprutade.
Re: Någon med IVF behandling hos Fertilitetsenheten i Huddinge?Sebsus. Tråkigt att höra att ni fick minus på er IVF. Hoppas det går bättre med FET.
Spännande! Håller tummarna.
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|