Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Någon mer gravid i Göteborg som vill snacka? :)

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Någon mer gravid i Göteborg som vill snacka? :)

Inläggav AmelieM 07 jan 2012, 00:09

Hej! Är i vecka 19. Har RUL på måndag, hoppas lite att man får veta könet. Men främst att den lille mår bra. Har inte haft känningar på två veckor. Inga sparkar och buffar heller. Börjar bli lite smått orolig! Hoppas att alla mår bra:-)
AmelieM
Stammis

BF: 120607
Status: Färdig...

Inläggav missSantana 07 jan 2012, 10:29

AmelieM: Åh vad spännande! Att du inte känns buffar eller sparkar än behöver inte betyda nånting. Jag var på RUL i vecka 20 (är i vecka 25 nu) och hade inte känt några heller och bebisen min mådde jättebra. Tror jag började känna buffar först vecka 21. Lycka till! :)
missSantana
Nykomling

Inläggav sara_83 07 jan 2012, 10:34

AmelieM: Jag kände sparkar tidigt men det kunde gå flera dagar mellan rörelserna. En dag hann jag till och med ringa till vårdupplyssningen och gråta flera tårar :) Fick order om att dricka julmust och sen några minuter efter samtalet kom det en liten kick.

Lycka till på RUL!!

Jag mår alldeles perfekt faktiskt. Måste vara inne i den bästa perioden i min graviditet hittills :)
sara_83
Stammis

BF: 120505

Inläggav AmelieM 07 jan 2012, 11:57

Ha ha ha tack:-) vad skönt att alla mår bra. Har ju läst på men är nog bara ivrig att få känna ngt. Är jättesmal. Trodde inte att det fanns så mycket plats att gömma sig på:-).
AmelieM
Stammis

Inläggav Zandra_r 09 jan 2012, 12:15

Ameli mMin Lill kille började sparka lite ( små aningar) innan RUL i v 19, bara veckan efter känner jG han hela tiden samt att man kan se sparkarna på utsidan :)

Så det kommer säkert snart sparkar :)
Zandra_r
Stammis

BF: 220412
Status: <3 gravid <3

Inläggav AmelieM 09 jan 2012, 17:49

Hej! Allt såg bra ut på RUL. Bebisen hade hicka så det var mycket liv. Fick inte veta könet då den vägrade att visa sig. Magläge och ryggtavlan fick vi se. Blev framflyttad 5 dagar. Så nya BF blir den 7:e juni. Jag fyller år den 5:e. Får hoppas att det inte sammanfaller så att den får en egen dag! Fortfarande ingen känsla av lillen. Hur har ni det?
AmelieM
Stammis

Inläggav ina+ 13 jan 2012, 11:35

Här är det fullt upp med vår lille kille, Leo. Han är alldeles ljuvlig :) Vi håller på och lär känna varandra för fullt och komma in i lite rutiner. Hittills går allt med lillen jättebra, han sover ganska bra på natten - vaknar ca var tredje timme och äter, och på dagarna umgås vi, han vilar, äter och vi tar nån promenad.

Har faktiskt tid att göra lite annat på dagarna med, skönt. Vet inte vad era barnmorskor sagt, men min barnmorska ville verkligen förbereda oss på hur det kan bli och målade upp ett "skräckscenario" med att det inte ens skulle finnas tid att tömma tvättmaskinen ;) Vår lille är än så länge ganska nöjd med livet, och igår hann jag ha en kompis på besök, möblera om i sovrummet och städa vardagsrummet.

Med detta vill jag bara säga att - visst tar en liten bebis tid, men det finns tid för annat med bara man tar det som det kommer och accepterar att man ibland får avbryta det man gör för att titta till den lille. :D
Bild
ina+
Alltid online

BF: 111204
Status: Gravid!!!

Föregående

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm