Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Någon mer med 2 små som börjar bli sugen på en 3a?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Någon mer med 2 små som börjar bli sugen på en 3a?

Inläggav HelloKitty 11 aug 2011, 07:45

Tänkte kolla om det är någon mer som går i funderingar på ett tredje barn? Vi har två den äldsta är 2 år precis och minsta är 9 mån och jag börjar bli sugen på en till nu :) min man är inte helt med på spåret än han vill men det är ju endel praktiskt med. Han har bara provandtällning just nu så vi får avvakta till dec när vi vet hur det blir med den men förhoppningsvis börjar vi baka i början av 2012! :)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Re: Någon mer med 2 små som börjar bli sugen på en 3a?

Inläggav evelina1985a 11 aug 2011, 14:12

hejsan, vi har precis börjat försöka på vårat 3e!! ja har en pojk som e 6 å en liten tjej som e 3 så d börjar bli dax för en till känner både ja å min sambo :)
Bild

Bild

Mf 19/12-12 (v6+1)
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online

Inläggav grodan 11 aug 2011, 20:25

Ja! Vi leker med tanken på en trea ;) En på snart 4 och en på 2, så en bonus oxå så det skulle bli barn nr 4 i familjen…..
Men jag kan inte komma till ro med att vi skulle vara klara, nu kan vi ju det här, det kan bara bli enklare om ni förstår vad jag menar :) Jag måste nog ha en lite bebis till, antagligen är jag skvatt galen men jag vill ha en lite nästa sommar ;)
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav mia85 11 aug 2011, 20:31

Vi har precis börjat försöka få en 3:a :) Vi har en på snart 3 och en på 14 månader.
BildMake a pregnancy ticker

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

BF: 120822
Status: Äntligen en trea påväg! =)

Inläggav Mullemamman 12 aug 2011, 12:00

Vad härligt att det finns fler som vill ha fler barn än 2 :)

Själv väntar jag mitt fjärde och det är toppen!

MEN - oavsett hur många barn ni önskar framöver: var beredda på att omgivningen kanske börjar lägga sig i det hela.. på sistone har jag varit med om 3 tillfällen då andra för mig helt okända personer antingen himlat med ögonen, gapskrattat, hånlett och viskat, pekat och i största allmänhet uttryckt (illa dolt) vad de anser om det hela... INTE KUL.. :( Fattar verkligen inte vad andra över huvud taget har med saken att göra och vet att jag borde skita i det men ont gör det... :(
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav evelina1985a 12 aug 2011, 13:54

va roligt att d e flera som har flera barn!! ska bli spännande att få en till så småningom faktiskt även om man redan har två...å va ja läängtar har bara blivit mera sugen sen vi bestämde att vi skulle ha en till!! ja e redo!! :D

Mullemamman; ja har fått lite kommentarer av min mamma å ja tror flera tycker d e konstigt att ja ska skaffa fler barn, men min sambo å ja har båda fasta jobb å vi klarar oss utmärkt så ja fattar inte varför folk ska bry sej!!
Bild

Bild

Mf 19/12-12 (v6+1)
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online

Inläggav HelloKitty 13 aug 2011, 05:44

Mulle de upplevde jag redan på min yngsta sons dop jag blev så ledsen. Många som sa skaffa inte nån mer nu två räcker. Eller de finns inga garantier att nästa blir en tjej så va ni nöjda med två osv osv. Kan inte folk bara sköta sig själv. Tycker vi tar han om barnen "exemplariskt" och tar aldrig hjälp av nån ändå kan inte folk bara va tysta. Men men ja vill ha fler iaf o tänker inte bry mig va de snackas. Jag vill ha 3 nu sen blir de nog en 4a om några år jag är ju bara 23 så vi hinner ;)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav evelina1985a 13 aug 2011, 07:41

bli så arg att folk jämt ska bry sej så mkt om vad andra gör...speciellt när d gäller barn, vill man skaffa barn ska man väl kunna göra d utan att få massa kommentarer hit å dit.. suck,..
Bild

Bild

Mf 19/12-12 (v6+1)
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online

Inläggav grodan 14 aug 2011, 19:30

Jag känner mest att jag kommer vara tyst tills det finns någon liten där ;) det är våran ensak, men det är tydligt att kärn familjen består av en mamma o pappa med två barn, vi har redan trevaranan vecka, ålderskillnad och olika hudfärg. Vi sticker redan ut :) så vad fan jag vill ha en till. Vi har råd, plats, 7 sitsig bil eller buss kanske den ska kallas, på helgerna är vi i skärgården o där har vi oxå plats. Så om det finns plats i hjärtat kan det ju inte vara så hemskt att önska en till eller ?
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav Elvi 14 aug 2011, 20:22

Vi väntar nu vårt tredje (är i vecka 17+6 nu), och faktiskt lustigt ibland vad man får höra. Nu när jag tänker på det är det såna mest som har två barn själv. Vår äldsta dotters gudmor hade en mindre trevlig kommentar när vi berätta vi ska få en till: Oj stackars er!
Vadå stackars er? vi har alltid vetat att vi vill ha åtmintone fler än 2 barn. En fjärde är inte heller omöjligt, oberoende om alla blir tjejer eller inte :)

Hoppas de lyckas för er alla som ska försöka på en trea :)
Elvi
Stammis

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm