Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Någon mer som blivit rejält felsydd efter sin FL ??

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Någon mer som blivit rejält felsydd efter sin FL ??

Inläggav Angel Of Rainbow´s 02 sep 2010, 16:53

Hej Allihopa!

Jag födde min son den 3 februari 2010 på min 27 års dag, det var den bästa dagen i mitt liv och det var en sådan underbar present, men denna underbara drömdag blev en mardröm...

Vi kom in till förlossningen på natten, fick en underbar barnmorska som hjälpte mig i hela 22 tim och 45 min, sen slutade hennes skift och hon var tvungen att åka hem, blev så upprörd att hon skulle lämna mig mitt i allt, och så fick jag en ny barnmorska, där började mardrömmen...

Fick en äldre kvinna som var kylig och kall, stressad och hård mot mig, inte alls trevlig eller försökte peppa mig, hon stressade mig, klev på mina slangar som jag hade i handen med nålar, nålarna slets ut och in i handen igen, det gjorde hon inte bara en ggn utan 4 ggr, till slut sa jag ifrån gråtandes att nu får hon sluta... då får jag som svar: håll tyst och koncentrera dig på att trycka ut din unge istället... jag blev helt stum och ännu mer ledsen, då blev min man arg och sa ifrån... då blev hon tyst och satte sig mellan mina ben och var hårdhänt :( , jaja nog om det, efter våran son var ute så hade jag spruckit lite i mellangården och innerväggarna och vid klitoris, så hon stress sydde ihop mig, och ja som jag befarade, helt totalt felsydd, kände det ända från en vecka efter förlossningen och har än idag jätteproblem, kan knappt ha samlag med min man för jag spricker varje gång då hon sydde mig för tajt, sen sydde hon mig fel på innerväggarna så varje ggn vi har sex spricker jag ordentligt i mellangården och min man får riktiga skavsår på sin snopp, då det är felsytt på innerväggen... så vi har inte direkt världens aktivaste sexliv sen förlossningen :cry: och det gör mig såååå ledsen...
Var hos en gynekolog nyligen, så det är därför jag vet nu att det jag trott blev nu bekräftat :cry: dom säger att dom kan åtgärda det genom att klippa upp mig och skära upp inne och sen sy igen fast rätt, MEN jag vägrar, är så otroligt rädd för sprutor, nålar, knivar och ja allt sånt... så jag sa att jag får stå ut och dom får åtgärda det vid nästa förlossning :roll: :( då kommer ja ju ändå föda barn och ha ont och allt det där, så jag och min man får stå ut denna tiden :(

Någon mer som varit med nåt liknande ?
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

BF: 110923
Bor: Ösmo
Status: Gift & Mamma

Re: Någon mer som blivit rejält felsydd efter sin FL ??

Inläggav Gotland 02 sep 2010, 17:02

Nej men fy!
Hur fan kan dom göra så? Hoppas verkligen att edt inte är nån mer som råkat ut för det, även om det kanske skulle va skönt för dig att få höra. Vilken j-a ragata. Jag tycker du ska börja med att anmäla henne.
Sen måste du ju ordna så att du kan fungra på ett normalt sätt igen.
Kan inte mvc ordna så du får prata med nån och få hjälp med din nålskräck etc så du klarar att få det fixat för så här kan du ju inte ha det.
Stora kramar!!!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav sprallos 02 sep 2010, 17:09

Jag säger bara ANMÄL....fyyy fan...lider med dig, kram!
sprallos

Inläggav helenaeg 02 sep 2010, 17:16

En annan tjej på detta forum har blivit det men jag minns inte vem. Henne sydde de fel så de sydde ihop slidöppningen och nu måste hon opereras och sys om.. det är hemskt och du MÅSTE anmäla detta så inte fler drabbas
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Angel Of Rainbow´s 02 sep 2010, 17:31

Jadu, det undrar jag med...

Men vissa bryr sig inte så mycket, dom har bara bråttom, så min första förlossning började jättebra men slutade hemskt när barnmorskan böts ut...
Men lyckan kom när jag fick min son på bröstet och då försvann allt det onda och hemska, kunde bara gråta när jag såg han av lycka...
Men det onda förföljer en tyvärr i nacken, dessvärre fysiskt för mig med, men det psykiska har ju fått sig en törn med, nu är jag ju livrädd för att bli gravid igen då jag befarar nästa förlossning... så ska det ju inte behöva vara, jag skjuter hela tiden upp det här med att jag skall sluta med mina p.piller och att vi skall försöka igen, skyller hela tiden på att nejnej våran son behöver ammas mycket längre och jag måste ju äta klart alla p.piller så dom inte går förjäves, men dom blir ju inte dåliga :roll: det är min rädsla i bakhuvudet som skrämmer upp mig inför nästa förlossning... men vill man ha fler barn måste man ju... men just den här lilla rädslan att råka ut för nåt liknande igen skrämmer faktiskt mig..
Och sen tänker jag ju med att blir ja nu gravid så finns ju ingen återvändo :oops: då måste jag ju senare gå igenom förlossningen :roll: menmen jag måste ta mig i kragen och försöka sluta vara rädd, men de är som man säger, många små onda ting gör rädslorna stora tyvärr :(

Jo jag skall försöka uppsöka någon ang min nål och operation skräck och allt sånt där, men under förlossningen tog jag allt otroligt nog, men det var ju bara för jag var ju inne så mycket i den smärtan jag hade och då fanns det inget alternativ än att ta allt man fick :oops: :lol:
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

Inläggav Danem 02 sep 2010, 19:35

Vet du vad, förutom att självklart anmäla så ska du se till att fixa det där på en gång!
Du ska inte behöva ha det så, inte fan ska du vänta till efter nästa förlossning för att få det fixat för hur ska du (NI) vilja ha sex om det är så illa!?
Jag har opererat mig i underlivet två gånger och det är inte så hemskt, nervöst som fan är det men personalen är bra på att lugna och försöka få en att tänka på annat. En gång var jag sövd och märkte inte av nåt, andra gången var jag vaken och märkte heller inte av nåt.

Så är det bra om du kan prata med en barnmorska före du blir gravid om hur rädd du är inför en till förlossning, jag tror inte det är själva förlossningen du är rädd för utan just för att bli behandlad på samma sätt igen vilket du INTE ska bli.
Det är bara att skriva i dina papper att om den barnmorskan jobbar när du ska föda så ska hon inte komma i närheten av ditt rum, man får byta barnmorska. Det är jävligt viktigt att lite på sin barnmorska och känna sig trygg med henne(/honom) under förlossningen för det är en väldigt sårbar situation man är i.
Känner man att det inte funkar så är det bara att fråga efter en annan.

Du behöver inte sluta amma bara för att du blir gravid, du kan amma hela graviditeten och sen köra dubbelamning när nästa bebis är ute om du vill amma länge.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Lizz_85 02 sep 2010, 19:37

ANMÄL henne!! Så får man ju ABSOLUT inte bete sig.. Vilken häxa till BM.. Du ska inte behöva lida sådär för nått hon har gjort.. Se till att det blir anmält NU!!!!!

Lider så mycket med dig.. Tycker rent utav jätte synd om dig..

Har dock ingen erfarenhet av det då jag hade världens BÄSTA underbara BM (min karls moster) Och hon var underbar på ALLA sätt.. Försiktig osv... Och BM ska ju se till ditt eget bästa... Och se till så man får sin drömförlossnig!!!

Säger det igen bara ANMÄL HENNE!!!!!!
Bild

BildBild

BildBild
Lizz_85
Alltid online

Status: Stolt 2 barnsmamma

Inläggav Angel Of Rainbow´s 02 sep 2010, 20:47

Tack alla för era snälla inlägg, jo måste prata med BM ang allt, och ta reda på hur man skall gå till väga vid en anmälan, vad ska man säga liksom, att hon sydde underlivet fel på mig, vad kan dom göra för att få mig må bättre utav en anmälan ? allt känns lite nedstämt bara när de gäller den delen...
Man vill ju kunna ha närheten med sin man, det är ju en väldigt viktig del i ens liv, men den delen är liksom utesluten till 90% dom få gångerna vi har sex gör de bara ont ont ont... :cry: och han får ju skavsår, han får ju med ont, och då blir jag ju jätteledsen :cry:

Jag visste inte att man kunde amma om man är gravid, vad jag hört av alla bm och bvc och alla säga är att det är inte alls bra för min kropp och för barnet att amma om jag är gravid? stämmer inte det ?
Jag skulle egentligen vilja amma han tills han är ett år, men vill även bli gravid med hans syskon, men måste ju övervinna min rädsla först så jag vågar bli gravid igen :cry: det är tragiskt att man skal bli avskrämd på en förlossning att våga skaffa ett till, man skall ju känna trygghet och oändlig kärlek av det man skall föra till världen även om det är en otrolig smärta... men så blev det inte i mitt fall fören allt var över och han låg i mina armar... hade velat känna så direkt från början till slut... Men jag hoppas att om ja vågar bli gravid igen att det går bättre nästa gång :roll:
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm