Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Någon mer som varit tvungen att göra medicinsk abort?

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Någon mer som varit tvungen att göra medicinsk abort?

Inläggav BexochFredrik 06 dec 2011, 19:38

Tänkte starta denna tråden. Finns massor om missfall och MA men inte någon där beslutet faktiskt har legat på en själv.

Vi gjorde ett NUPP test i vecka 12 och fick då reda på att det var allvarliga fel på fostret. Vätskespalten som skulle vara max 3mm var 9mm, sen var där vätska i buken och bröstkorgen. Även hjärtat tyckte dom satt lite fel =(
Dock så levde fostret...
Vi blev skickade vidare till en läkare som dubbel kollade allt och bekräftade och sa även precis som BM att den troligtvis inte skulle överleva sin egen graviditet. Men det kändes fruktansvärt att ta den där tabletten i v.14 och veta att nu kommer JAG att avsluta mitt fosters liv. Blev inlag två dagar senare för abort. Den gick som tur var väldigt snabbt. allt var över vid 11 (blev inlagd kl.8). Dom bekräftade att det var fel på fostret och det var väldigt skönt att höra. Då gjorde vi rätt beslut.

Nu vill vi försöka igen. Imorgon är det 3 veckor sen och jag har nu bara jätte lite bruna flytningar. Jag hoppas verkligen att det tar sej snabbt och att kroppen återställer sej snabbt.

Någon mer som gjort en medicinsk abort? Alltså att fostret levt men har allvarliga skador så att man får avsluta den själv. Någon som vill följas åt mot ett nytt plus?
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm