-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??
17 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Nej, men det är väl inte så hemskt gammalt. Lovar att han inte kommer vara den äldsta som hämtar på dagis m.m. Hoppas att han ändrar sig snart och vill ha en liten snart igen.
Håll ut och ge inte upp. Själv har jag inga barn sen innan och inte min sambo heller. Längtan efter en liten har jag kännt i 4-5 år men längtan har blivit starkare de senaste 2-3 åren. Men som sagt så vill han vänta ett tag. Hoppas bara inte att det "taget" är för allt för lång tid, för vet ärligt talat inte om jag orkar vänta hur länge som helst. Men antagligen så har jag inget val än att vänta på att han är redo, eftersom det är han jag älskar mest av allt och vill leva med honom och att det är han som jag vill ska vara pappan till mina barn. Så det är väl bara att vänta tills han vill och är redo.
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Vad är väl gåvan att få ett barn mot att känna sig äldst när man hämtar på dagis?! Om jag var honom så skulle jag strunta mer i vad andra eventuellt skulle tycka om hans ålder. Finns ju män som är över 50 år som blir pappor också. Han är inte så gammal! Nu ser jag att ni inte bor i Stockholm men här är det väldigt vanligt att vara föräldrer och äldre. Jag skulle ta ett långt samtal med honom..för vad är egentligen viktigast av allt? Jo att han vill bli pappa och att han blir en bra pappa och det sitter då inte i åldern
Lycka till!!!
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Jag har försökt prata med honom om det men det hjälps inte tyvärr. Han värdesätter andra saker i livet mer än att skaffa barn. Egentligen så tror jag att det handlar om rädsla från hans sida. Att han inte ska klarar av det. Han lämnade sitt ex när deras son var 1,5 och hade honom som mest varannan helg fram till tonåren (han är 20 nu) så han har aldrig levt ett familjeliv och tror att livet tar slut när man får barn.
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Vad tråkigt att han känner så, men sen kanske man kan förstå honom med eftersom de hände så som det gjorde med förra äktenskapet och han vill väl för allt i världen att det inte ska bli så igen att han bara får se sitt barn ibland. Det kanske är det han är rädd för att det ska hända igen. Tycker du ska prata med honom igen och fråga vad det är han eventuellt är rädd för och så.
Tror de flesta män är rädda för att skaffa barn. Tror att min sambo vill vänta för att han är rädd och osäker på om han är mogen och redo och om han kan klara av det att ha ett barn m.m. Hoppas det ordnar sig för er alla.
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Jag skapade just en egen tråd. Jag sitter i precis samma sits. Men min sambo vill aldrig ha barn! Å detta berättar han nu...
Jag vill ju inget hellre än att ha barn. Ett barn iaf!
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Tittin: det ligger säkert nånting i vad du skriver men det ligger helt andra saker bakom anledningen till att han inte träffade sin son så mycket förr och mamman till sonen var endast ett kortvarigt förhållande
Re: Någon mer som vill ha barn nu men sambon vill vänta??Miss Vitamin: Usch, vad jobbigt, vet ärligt talat inte vad jag skulle göra om min sambo kom och berättade att han inte vill ha barn alls. Skulle nog "Gå under" ett tag i alla fall eftersom allt jag längtar efter är ett barn. Har han berättat varför han inte vill ha barn?
Jess74: Okej, tråkigt att det blev så. Men hoppas att ni hittar en lösning på det ändå.
17 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|