Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Någon som har kunsap om gulkroppen?

Har du frågor om kost? Fråga vår kostrådgivare Teresa i hennes frågespalt här på minbebis!

Någon som har kunsap om gulkroppen?

Inläggav Nancy 23 jan 2010, 11:24

Är det någon som kan berätta det här med gulkroppen och alkohol. Hur funkar det?
Hur gör ni andra med alkohol under perioden mellan ÄL och ev utebliven mens?
Känns lite trist att avstå från allt vad alkohol heter innan man ens vet om man är gravid...

Tacksam om nån tar sig tid att förklara! :wink:
Nancy
Stammis

Re: Någon som har kunsap om gulkroppen?

Inläggav <pyret> 23 jan 2010, 16:19

Jag försökte väldigt länge 2,5 år så jag drack alkohol mellan äl o bim.. jag tyckte att det kändes lustigt att helt ändra sitt liv bara för att jag försökte skaffa barn.. fast jag kan ju då även säga att jag festar inte särskilt ofta max varannan månad o då kanske några öl så var inte så mkt att ändra på ändå.. men man väljer ju skälv vad som känns bäst... men det kan ju ta ett tag att få till det...
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

Inläggav Nancy 26 jan 2010, 04:44

INGEN som vet nåt?
Nancy
Stammis

Inläggav Jag 24 sep 2010, 23:07

Vad är det du menar?
Det bästa är ju självklart att avstå, varför inte liksom om man ändå är beredd på att bli gravid så varför inte avstå då.
Chanserna att man faktiskt ska bli gravid ökar ju dessutom om man håller sig nykter alltid..
Men visst är det så att bebisen inte påverkas av vad man sätter i sig innan den fäst, men när den väl fäst så börjar den ju interagera med kroppen även om näringen kommer från gulsäcken.
Det är ju när den fäst och några dagar senare som man först kan se på ett test om man alls är gravid.
Smidigast är väl att låta bli, men om man nu absolut inte vill låta bli alkoholen så ja.
Man gör ju som man vill som det skrevs ovan...
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

< Återgå till Kostrådgivning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm