-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?
29 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?har så ont i ryggen o magen men inga sammandragningar som gör ont, vet knappt om det är sammandragningarna som käns när magen blir hård.
blev snittad med sonen så det blir min första vaginala förlossning. orkar inte längre , denna vecka kvar.. hoppas hon kommer snaaart..kan knappt sova o ja e såå trööööött har provat storstädning, sex , bära tungt. starkt kaffe ja de mesta men har en fråga till er som provat den där ingefära drycken om ni vet vilken jag menar.. funkar den eller är det bara slöseri med tid ? tacksam för svar..
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?blir så nyfiken på drycken
....så..ja... är lite nyfiken på drycken
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?lillen07: har letat på nätet och hittade detta (läs gärna alla 5 sidorna).
Det är väldigt olika när det gäller effekterna, men kolla här, där finns det massor med olika tips OCH just vad resultaten har varit! http://www.familjeliv.se/Forum-2-13/m939819-5.html
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?Hejsan,
I Tyskland är en sk "Ricin-cocktail" en hurmorskur för att sätta sprätt på förlossningen. Jag kan vare sig förkasta eller rekommendera detta, eftersom jag inte provat. Yogi tee innehåller ju en hel del ingefära - har hört att det också är värkstimulerande. Det smakar iaf gott. Själv kommer jag dricka hallonbladstee efter v. 36. Det har visat sig att förlossningsförloppet blir kortare om man regelbundet druckit detta. Dock kräver det att man dricker det under en längre period. Det skadar ju inte att testa! I Tyskland erbjuds även födelse-förberedande akupunktur, också från v. 36. Detta sägs också korta själva förlossningen. Jag vet inte om det finns eller erbjuds i Sverige. Men detta kommer jag också att testa.
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?vart kan man köpa hallonblads te? finns de i alla affärer??
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?här kommer receptet men tyckte den smakade blää gick inte ner för min del ahaha
1.5 liter vatten 2 pressade citroner 2-4 matskedar honung 2 matskedar färskriven ingefära 2 teskedar cayennepeppar Blanda detta väl och drick hälften.. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten. Kanske fungerar det? OBS! det blir rätt så starkt... men har inga konstiga biverkningar."
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?Hallonbladste finns i hälsokostaffären, har nyss själv börjat dricka 2 koppar om dagen.
Drack det i min förra grav när jag hade gått över några dagar, vet inte om det var det som drog igång förlossningen, men förlossningen gick rätt så fort (7 timmar) om man jämför första förlossningen (35tim) och då drack jag inget te. Sen blödde jag inte alls mycket och livmodern drog ihop sig fort. Så den kanske gör nytta
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?ja är i v 38 nu, drack blandningen med cayennepeppar citron ingefära honung o vatten ikväll. än så länge känner ja inget men dock är ja tidigt ute med
kanske har större effekt när man närmar sig bf o där efter... ska dricka andra hälften av blandningen i morgon, samtidigt som ja startar me hallonblads te upptill
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?när ska man börja dricka hallonbladsteet? hur lång tid tar det innan det börjat verka?
Re: någon som har provat mirakeldrycken o tycker att den funkat?Jag kan iaf säga att hallonbladstet inte funkar för mig. Fast jag dricker det såklart nu ändå
Jag drack det när jag väntade min dotter och jag gick över 13 dagar och fl tog 36 timmar. Så det var ju inte så häftigt direkt. Men det är gott [url=ht[url=http://tickers.families.com]
[url=http://tickers.families.com] [/url]
29 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|

[url=http://tickers.families.com]
[/url]