Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Någon som kan hjälpa mig? :=)

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Någon som kan hjälpa mig? :=)

Inläggav olivia93 27 jan 2012, 22:56

Hejsan! Det är såhär att jag vill bli med barn och har köpt ett ägglossningstest (clearblue) eller vad det heter :) Och jag har testat mig 3 dagar i sträck och bara fått negativt på det. Kan det vara så att den inte stämmer. har nämligen gjort fel redan första gången, skulle trycka på en knapp när jag tog ut stickan jag hade kissat på. Men jag glömde helt bort det.
Sen har jag ju väldigt oregelbunden mens, så har ingen aning om när jag har ÄL men hade mens för cirka 2 veckor sedan. Hur kan jag veta när jag ska testa mig, och finns det något man kan göra för att skynda på själva prosessen? :)
olivia93
Stammis

Re: Någon som kan hjälpa mig? :=)

Inläggav soma 27 jan 2012, 23:28

Hehe du kan tyvärr inte påskynda din ägglossning. Den kommer när den kommer. Teoretiskt sett brukar 14 dagar efter första mensdagen ses som norm, men i verkligheten är det lite mer varierande än så. Det lättaste sättet att ta reda på när du ägglossar är att testa varje dag i en cykel - alltså börja när meneden slutar och fortsätta tills testerna ger fullt utslag. När testerna ger fullt utslag kommer du att ägglossar inom
48h och det är dina fertila dagar. Cykeln efterkan du börja testa närmare,men äl kan variera med någon dag. För att inte ni ska missa äl under tiden du tar reda på när den inträffar så är det säkraste sättet att ha sex varannan dag efter mens och fram till nästa mens. Stressa inte! Det är helt normalt att det tar ca 7mån till 1 år att bli gravid. Sexa på och lycka till i bebisverkstaden!
Bild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Mamma till världens finaste Elvira!

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm