-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon som kan hjälpa mig? :=)
2 inlägg • Sida 1 av 1
Någon som kan hjälpa mig? :=)Hejsan! Det är såhär att jag vill bli med barn och har köpt ett ägglossningstest (clearblue) eller vad det heter
Sen har jag ju väldigt oregelbunden mens, så har ingen aning om när jag har ÄL men hade mens för cirka 2 veckor sedan. Hur kan jag veta när jag ska testa mig, och finns det något man kan göra för att skynda på själva prosessen?
Re: Någon som kan hjälpa mig? :=)Hehe du kan tyvärr inte påskynda din ägglossning. Den kommer när den kommer. Teoretiskt sett brukar 14 dagar efter första mensdagen ses som norm, men i verkligheten är det lite mer varierande än så. Det lättaste sättet att ta reda på när du ägglossar är att testa varje dag i en cykel - alltså börja när meneden slutar och fortsätta tills testerna ger fullt utslag. När testerna ger fullt utslag kommer du att ägglossar inom
48h och det är dina fertila dagar. Cykeln efterkan du börja testa närmare,men äl kan variera med någon dag. För att inte ni ska missa äl under tiden du tar reda på när den inträffar så är det säkraste sättet att ha sex varannan dag efter mens och fram till nästa mens. Stressa inte! Det är helt normalt att det tar ca 7mån till 1 år att bli gravid. Sexa på och lycka till i bebisverkstaden!
2 inlägg • Sida 1 av 1
|