Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Någon som provat hallonbladsté?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Någon som provat hallonbladsté?

Inläggav LilaGrace 18 jul 2011, 18:55

Jag fick tipset från en väninna att prova hallonbladsté. Dels ska det hjälpa livmodern att snabbare dra ihop sig efter förlossningen och även göra förlossningen mer skonsam. Vissa har visst för sig att det även i vissa fall kan påskynda förlossningen... och det var just det som fick mig att köpa det på "Life". Tror ni det finns nån sanning i det, att det kan skynda på förlossningen? Är i vecka 39 nu och känner att jag snart spricker...
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Nykomling

Re: Någon som provat hallonbladsté?

Inläggav Strumpan 18 jul 2011, 23:03

Jag kan bara tala för mig själv och mina erfarenheter, och det har tyvärr inte hjälpt särskilt mycket. Jag kan möjligtvis fått lite sammandragningar av det, men då vet jag ju inte om jag hade fått det om jag inte druckit tet.

Jag drack hinkvis med hallonbladste när jag var gravid i slutet med min första dotter och hon kom ändå i v 41+6. Förlossningen var lång och jag blödde rätt länge efter att jag fått henne.
Med min andra dotter blev jag igångsatt v 40+4 men jag är rätt övertygad om att jag skulle fått gå länge med henne också, trots att jag även denna graviditet drack en hel del te. Fl gick mycket snabbare men så var det ju andra ungen också.

Men märket jag drack (kommer banne mig inte ihåg vad det hette)var gott kan jag säga så jag led ju inte av att dricka det :) .

Hoppas att din bebbe tittar ut snart, med eller utan te ;) ! Lycka till!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav mia85 19 jul 2011, 08:19

Jag drack hallonbladsté mot slutet när jag väntade min andra son. Tyckte det lät bra att det skulle göra värkarbetet starkare när det startar (hallonbladsté startar inte en förlossning, tyvärr). Nu vet jag ju inte om det var teet som gjorde det men mitt värkarbete var vrålstarkt! Jag brölade som en älg och bm var nervös för att mitt vatten skulle gå innan jag fått spinalbedövning.. hon sa att jag hade såpass starkt värkarbete som man får när de fräser på värkstimulerande för fullt.
Sen så gick det ganska snabbt, var inne på fl i bara lite drygt 5 timmar innan han föddes :)
BildMake a pregnancy ticker

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

BF: 120822
Status: Äntligen en trea påväg! =)

Inläggav LilaGrace 19 jul 2011, 09:48

Tack för svaren! Antar att man får ta allt med en nypa salt när det kommer till saker som sägs påskynda en förlossning... :) Men det där med mia85's värkarbete låter ju bra iaf. :) Får väl fortsätta dricka några koppar per dag och se om det leder till nåt bra, och jag håller också med om att det är så pass gott att jag om inte annat kan dricka det för den sakens skull. :P
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Nykomling

Inläggav jompa 19 jul 2011, 09:55

Jag drack min första kopp hallonbladste i vecka 37+2 kl 20:00.
Kl 00.30, alltså 4,5 timmar, senare gick vattnet. Värkarna satte igång på en gång och från att dom var etablerade (ca 2min mellan) så var hon ute efter 4 timmar.

Sen kan jag väl inte tro att allt var teets förtjänst, men ändå :)
Lycka till! Hoppas du får träffa din lilla bebis snart!
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Bild
[/url]
jompa
Alltid online

Status: Mamma till finaste Ebba född 110216

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm