-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon som varit i Dubai?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Någon som varit i Dubai?Hej. Jag har en fundering. Det är nämligen så att jag ska åka till Dubai i början av december, (är nu i v.16) och jag har fått för mig att det är bra shopping där. Nu undrar jag om ni varit där eller känner någon som varit där nyligen och vet om det finns mycket snygga barnkläder att shoppa. Vill liksom köpa med västar, jackor, skor etc som är snyggt och billigt. Det är nämligen så att om det finns det så vill vi ta reda på könet för att kunna köpa mer än neutrala kläder. Vad säger ni?
Undrar även om det kanske finns barnvagnar där billigt, Bugaboo?? Hoppas någon kan hjälpa mig. Kram från elin
Re: Någon som varit i Dubai?Hej!
Ja, jag bodde i Dubai ett tag. Shoppingen ar bra fast inte billigare an hemma. Nar det galler barnklader tycker jag inte det fanns sa jattemycket fint. Jag tycker manga utlandska affarer har sa mycket typ ljusblatt och ljusrosa med sma kaniner och sant, lite for gulligt liksom for min smak men det beror ju pa vad man gillar. Sedan finns ju alla designeraffarer med barnklader men det ar ju inte billigt direkt. Ar det nagot speciellt marke eller affar du tanker pa? Mothercare t ex finns ju som jag tycker har fina grejer. Monsoon for söta flickkläder. Jag maste tanka lite sa kanske jag kommer pa fler. Bugaboo kollade jag pa där men priset var samma som hemma. Fast det ar ju bara mina erfarenheter, det finns sakert nagon som har mer koll!
Re: Någon som varit i Dubai?Tack, vad snällt att du tog dig tid och svarade. Vet egentligen inte om det är några särskilda märken jag är ute efter. Det kan vara allt bara det är lite coolt och snyggt. Är inte alls för "puttinutt" kläder som ljusrosa och ljusblått med kaniner på. Med tuffa västar kanske från ralph lauren, hoods, gympadojjer, coola vinterjackor och sånt lite mer ballt. Tror kanske att jag kommer bli besviken på shoppingen.
Tråkigt med vagn, tänkte att det kanske var som i USA, typ halva priset. Men då vet jag att det blir Sverige på den punkten med. Verkligen tack för din hjälp och kommer du på mer är jag glad för alla tips och upplysningar. Åker först om en månad. Ha det gott. Kram
Re: Någon som varit i Dubai?Hej!
Nej, jag tror inte alls du kommer bli besviken pa shoppingen. Där finns verkligen allt! Jag menade bara att det inte direkt känns som man fyndar när man shoppar där, priserna är ungefär som i Sverige. T ex finns Ralph Lauren Kids, Tommy Hilfiger Kids, Athlete´s foot Kids där de har massa gympadojjor osv. Pablosky har ju ocksa bra skor. Jag tänkte nog inte sa mycket pa barnkläder just när jag bodde där sa jag försöker komma ihag nu...jag var i och för sig gravid men min budget lag mer pa niva med HM och Zara... Men det räcker med att du gar in och kollar pa de största shoppping centrens hemsidor sa ser du precis vilka affärer som finns. Googla Dubai Mall och Mall of Emirates t ex . Är det verkligen halva priset pa vagn i USA? Det hade jag ingen aning om. Jag kanske har fel när det gäller Dubai, kollade bara i en affär pa Bugaboo just men i allmänhet tyckte jag inte vagnarna var billiga. Ha sa kul och shoppa loss!!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|