-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon som vet ?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Någon som vet ?hejsan, jag undrar bara och är lite nyfiken, hur länge klarar sperma sig i underlivet ? har läst att de kan klara sig 5 och till och med 7 dagar stämmer detta ?
och sen undrar jag om man har samlag och de råkar komma lite sperma precis vid in gången. kan det göra så man blir gravid eller ej, alltså om det är nära ägglosningen? Två Pojkar födda -2009.01.03 och 2011.09.16, och en liten trea i magen
[/url]Make a pregnancy ticker![]() ![]() ![]()
Re: Någon som vet ?Hej,
All sperma som kommer in i slidan klarar sig 5-7 dygn i kvinnans vagina... och så länge kan man bli gravid om man har ÄL.. detta är i alla fall min uppfattning
Re: Någon som vet ?hej, okej, då vet jag de
Två Pojkar födda -2009.01.03 och 2011.09.16, och en liten trea i magen
[/url]Make a pregnancy ticker![]() ![]() ![]()
Re: Någon som vet ?Nja, all sperma överlever inte i 5-7 dagar. Det beror både på spermiens kvalité och miljön i slidan. Det finns fickor som spermiens gömmer du i, sen när ägget glider förbi hakar spermierna på. Det bästa sättet att bli gravid är ju att man har sex precis när ägget är på väg så att de möts, men det är ju en ganska svår timing. Då är det ju smidigt att spermierna klarar sig ett tag, men långt ifrån alla klarar sig i 5-7 dygn. Jag tror att 24-36h är mer normal överlevnadstid.
4 inlägg • Sida 1 av 1
|

[/url]