-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon som vet hur man kan motverka bristningar?
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Kolla vilka vitaminer du behöver för att få mer elastisk hud, jag tror det är större chans att minska risken för bristningar om du äter mer vitaminer för huden. Jag fick bristningar redan innan graviditeten när jag gick upp i vikt... Ändå gick jag upp ganska sakta men vid en viss punkt totalt exploderade min kropp med bristningar
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?håller med de flesta om att det inte går att undvika.jag smörjde in mej massor när jag väntade min första.men hjälpte inte.
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Stödstrumpbyxor för gravida
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Jag smorde in mig med allt möjligt, mest naturliga oljor...inga bristningar hipp hurra! förrän i vecka 36...då minsann kom dem som en sol runt naveln..då blev jag rätt så grinig och struntade i att smörja mer...dyrt till ingen nytta! Jag skulle ha fortsatt..för jag blev torr om huden och det satte igång en reaktion så jag höll på att klia sönder mig de sista veckorna..duschade 14 gånger per dygn och även mitt i natten..det var det enda som höll klådan borta. Det va inte på grund av graviditeten för i vintras fick jag det igen då jag smort för slarvigt ett tag...denna gången kunde jag få tavegyl som linding tills jag hunnit smörja mig ordentligt...men det fick jag inte då jag va gravid...så att bli jättetorr och hemsk är INTE att rekommendera när man har stor mage! =) Så smörj för att det är trevligt att ha mjuk och återfuktad hud! =)
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|