Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Någon som vet hur man kan motverka bristningar?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?

Inläggav Vitlilja 12 jan 2012, 10:42

Kolla vilka vitaminer du behöver för att få mer elastisk hud, jag tror det är större chans att minska risken för bristningar om du äter mer vitaminer för huden. Jag fick bristningar redan innan graviditeten när jag gick upp i vikt... Ändå gick jag upp ganska sakta men vid en viss punkt totalt exploderade min kropp med bristningar :shock: Så jävla tråkigt men de bleknar ju iaf och nu i efterhand kan jag ju skylla på att jag varit gravid :wink:
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav jessica25 19 apr 2012, 12:08

håller med de flesta om att det inte går att undvika.jag smörjde in mej massor när jag väntade min första.men hjälpte inte. :roll:
jessica25
Stammis

Inläggav hallon75 19 apr 2012, 12:17

Stödstrumpbyxor för gravida :D
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav Uma 24 apr 2012, 13:41

Jag smorde in mig med allt möjligt, mest naturliga oljor...inga bristningar hipp hurra! förrän i vecka 36...då minsann kom dem som en sol runt naveln..då blev jag rätt så grinig och struntade i att smörja mer...dyrt till ingen nytta! Jag skulle ha fortsatt..för jag blev torr om huden och det satte igång en reaktion så jag höll på att klia sönder mig de sista veckorna..duschade 14 gånger per dygn och även mitt i natten..det var det enda som höll klådan borta. Det va inte på grund av graviditeten för i vintras fick jag det igen då jag smort för slarvigt ett tag...denna gången kunde jag få tavegyl som linding tills jag hunnit smörja mig ordentligt...men det fick jag inte då jag va gravid...så att bli jättetorr och hemsk är INTE att rekommendera när man har stor mage! =) Så smörj för att det är trevligt att ha mjuk och återfuktad hud! =)
Uma
Stammis

Status: Isak född 2/2-11 Gravid med nr 2 BF 25/12

Föregående

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm