-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Någon som vet hur man kan motverka bristningar?
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Hej!
Jag är gravid i v 7 snart. Har inte börjat växa något om magen än, men de kan vara skönt att veta ändå
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Tror inte att det går, detär tillviss del genetiskt, jag smörjde med alla krämer och oljor som en tok flera gånger per dag men ser ut som en tiger ändå. Sen kan ju säkert krämer och sånt göra att du kanske får färre eftersom en väl återfuktad hud är mer elastisk, sen stramar det mindre kan jag tänka mig.
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Jag använde Weledas havandeskapsolja från det att jag plussade och fram till några veckor efter förlossningen och jag fick inga bristningar. Det kan ju hända att jag inte hade fått det ändå, men det kändes skönt att smörja in mig ordentligt varje dag
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Jag tror inte man kan göra ngt för undvika bristningar.. Får man så får man..
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Går inte. Smörjde mig jätte noga under första graviditeten ser ändå ut som en zebra. Kommer de så kommer de, inte mycket att göra åt.
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Det går inte, bristningar är hormonbetingat och det kan jag försäkra dig om. Har aldrig haft minsta lilla ont i brösten men i vecka 15 upptäckte jag att hela undersidan av brösten var fulla av bristningar, nu har jag även på ovansidan även om det inte är lika mycket. Magen har hittills klarat sig bra men jag tror inte att den kommer klara sig undan helt heller. Jag smörjer med babyolja när jag duschar och sen på med vanlig bodylotion, ibland lite fetare kräm om det kliar mycket men det är mest bara för att ha mysstund med bebis.
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Jag smörjde ingenting och fick inte ett enda streck. Livet är orättvist, men i detta fall hade jag tur. Jag har hängtuttar ist
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Smörj in med rent, ekologiskt kokosfett.
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Haha! Tack för alla svar, tyvärr blev man nog inte mycket smartare av de här
Re: Någon som vet hur man kan motverka bristningar?Hej!
Kan rekommedera shea-smör! Till exempel Tigerflicka of Swedens Mamma-Bäbis salva.
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|