-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Något på g? (känsliga läsare varnas)
7 inlägg • Sida 1 av 1
Något på g? (känsliga läsare varnas)Är gravid i vecka 38 (37+4). För två veckor sedan kom det ut (ursäkta) vitt, ljust gult geggigt slem. Efter det har jag haft mensvärk av och till varje dag. Trodde något var på g.
Men icke. Sen igår kommer det igen, men denna gång (ursäkta) fortfarande vit gult geggigt slem, lika stort som en enkrona ungefär. Och mer likt tjockt tjockt, förklaras liknelsen med snorloska.. Idag när jag skulle på toa o torka mig så var det slemigt igen, genomskinligt. Men båda gångerna har jag fått sådana mensvärker som håller i sig länge samt tryck neråt. (bebis är redan fixerat) Sedan försvinner, samt kommer tillbaka. Något pågång kanske? BF 24/2
Re: Något på g? (känsliga läsare varnas)Det kan ju vara slemproppen som släppt och återbildat sig för att ha släppt nu igen?
Jag märkte inget alls innan allt satte igång, men visst letade jag efter alla underligheter och ville verkligen att jag skulle veta när det var på gång. Du kan ju allti ringa förlossningen för att kolla med dem? Tryck nedåt kan du ju fråga lite mer om!
Re: Något på g? (känsliga läsare varnas)Låter som att slemproppen håller på att luckras upp och släpper lite i taget. Så var det för mig innan min son föddes. Det kom lite i taget under någon vecka inte som en klump som en del berättar. Det kan vara så väldigt olika från person till person, men inget konstigt.
Mensvärken tycker jag låter som förvärkar. Har du haft några förvärkar innan? Jag hade mycket förvärkar och började få det tidigt. I början kändes det mest som en vanlig mensvärk men sen blev det tydligare värkar som jag tydligt kände komma och gå, men som slutade efter en stund. När det väl var dags, började det precis som jag brukade ha förvärkar på förmiddagen, men istället för att avta efter en stund blev det starkare värkar. Så jag skulle se det slemmet och mensvärken som tecken på att det närmar sig, men det kan fortfarande dröja ett tag.
Re: Något på g? (känsliga läsare varnas)När mitt första barn föddes gick vattnet hemma så ingen slempropp, andra barnet så släppte lite i taget började på fredagen och min son föddes på måndagen. Du kommer känna när det är riktiga värkar för dom gör ont, jag har aldrig kunnat sova med värkar. Hoppas din bebis är pågång!
Lycka till!!
Re: Något på g? (känsliga läsare varnas)baby-summer2010 : Har haft dessa mensvärkar nu i två veckor, mer eller mindre varje dag, men dem börjar kännas mer och mer för varje dag. Speciellt när "slemmet" lossnar då gör det som ondast, men håller ändå i sig.. Bad och sådant hjälper inte mkt..
Får hoppas!
Re: Något på g? (känsliga läsare varnas)Lexi08: Vi får hoppas på det bästa och hålla tummarna att den vill ut innan BF
Re: Något på g? (känsliga läsare varnas)hmm... För mig höll det ju inte i sig under dagen utan bara en stund på förmiddagen, väldigt regelbundet, varje förmiddag. Men håller det i sig känns det ju som att det ändå borde vara något på gång ganska snart. Känns det jobbigt kan du ju ringa in till förlossningen och se vad dom säger, vad dom tror. Annars är det väl bara att vänta och se. Hoppas det sätter fart snart!
7 inlägg • Sida 1 av 1
|