-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Några 40+ som är gravida?Re: Några 40+ som är gravida?Jag fyller 40 nu i februari och väntar en liten i augusti, är i v 11. Skulle vara kul om du vill följas åt
Re: Några 40+ som är gravida?Ja Grattis
Lite ensamt här Kollade in på familjeliv precis och där fanns det fler men verkar lite mer "rörigt" eller hur jag nu ska förklara? Hur mår du?
Re: Några 40+ som är gravida?Tack snälla! Jag mår ganska bra. Äter Postafen mot illamåendet och tycker att det tar udden av det värsta. Tröttheten tycker jag också börjar klinga av lite. Så skönt! Hur går det för dig? Några symptom än?
Jag har också kollat lite på Familjeliv men tycker väl att det känns lite för stort nästan. Fast det blir kanske att jag blir medlem där också och håller mig i några få trådar, det kan ju funka.
Re: Några 40+ som är gravida?Jag hade symptom redan innan jag fick plus, men trodde mensen skulle komma. trött och frusen med mensvärk på kvällarna, lite lätt illamående som kommer och går ibland, pirrar i brösten också.
På morgon och ibland dagarna mår jag för det mesta bra, än så länge Ja jag tänkte lite på familjeliv med men får nog inte tid över till det.
Re: Några 40+ som är gravida?Hej la_bohemas! hur är allt med dig?
Jag undrar om du har tänkt göra några fosterdiagnostik prover? om du vill dela med dig av det vill säga, vet inte själv ännu...gjorde det inte på min senaste jag var då 40 men allt var perfekt som tur va.
Re: Några 40+ som är gravida?Hejsan!
Jag har legat i maginfluensa ett par dagar, men mår nu mycket bättre. Gravid-illamåendet har nog också börjat ge sig tror jag. Fick väl ut allt på en gång nu då Nej, vi tänker inte göra någon fosterdiagnostik, mer än det vanliga ultra-ljudet. Resonerar som så att det är ändå bara en uppskattning av risken och det säger inte så mycket att det är värt att oroa sig över. När jag fick min första behövde jag inte ta ställning och det var rätt skönt. Hur går det för dig nu Xenia?
Re: Några 40+ som är gravida?Hej!
Jo det går bra, fick igår lite mer yrsel och såna där attacker då de känns som om jag ska svimma, hade det mer när jag var yngre, alltid haft väldigt lågt blodtryck,lite bättre nu för tiden men vid grav. så märks det. prover blir det nog inga för oss heller,vad vi känner nu iaf. ett tidigt ul möjligtvis. Jag har också äldre barn,förutom vår lilla flicka då. Men ännu har vi inget sagt till någon. Nu ska vi ha lite filmkväll. Hoppas du har en härlig fredag kväll.
Re: Några 40+ som är gravida?Hej !!
här är en till som är 40 år, boende i jämtland. väntar mitt 4:e barn..
|