Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Några bra förslag på namn till kommande bebis?

Här kan ni samla alla funderingar om namn, vad ska barnet heta. Svenska namn och utländska namn

Några bra förslag på namn till kommande bebis?

Inläggav Familjen L 25 aug 2010, 13:38

Jag är gravid i vecka 17 nu, så det är förvisso ett tag kvar. Men det är alltid kul att titta ut namn i förväg. Nu har vi en dotter, som heter Emelinda. Hennes namn är rätt ovanligt. Vi tycker om namn som är lite åt det ovanligare hållet. Men alla namn tas tacksamt emot, då det alltid är kul att ha ett stort gäng med namn, som man kan titta och fundera på om vi vill ha det.

Men nu är det som så att vi vet ju inte vilket kön det blir på syskonet i magen. Så flicknamm och pojknamn vill vi gärna ha.

Stort tack på förhand.

// Familjen L
Bild
Användarvisningsbild
Familjen L
Stammis

Bor: Uppsala

Re: Några bra förslag på namn till kommande bebis?

Inläggav Kira_85 27 aug 2010, 15:10

Hej, jag tycker det är jättekul med namn och kan tipsa om några bra sidor: http://www.behindthename.com har sjukt många namn + betydelser, på nätet är det ofta fel betydelse på namn men detta är en seriös namnsida där man kan lita på det som står där. De har även ett forum där man kan få namntips :) Kolla även in roliga http://www.nymbler.com/ - "your personal baby name assistant", där man kan skriva in några namn man gillar och sedan få mängder av förslag i samma stil.
Bild

Bild
Kira_85
Alltid online

Re: Några bra förslag på namn till kommande bebis?

Inläggav Annica77 27 aug 2010, 15:37

Jag vet i allafall vilka namn det blir här! Det har jag bestämt sedan många år tillbaka.

Får vi 2 pojkar och en flicka så blir det Antonio, Carlos (Carlos är inte min gubbe så förtjust i så det blir väl att fundera ut ett extra namn då. Han tycker namnet låter casanova aktigt. Jag tycker inte det. Tycker det är ett fint namn. Kanske man skulle jäklas med gubben och fråga om han häldre vill ha honom att heta Don Juan hahaha) och Jasmin (Min gubbe är 100% finne men ser ut som en Bulgar,spanjor turk därmed utlänka namn).

Blir det 2 tjejer och en pojk så blir det Jasmine, Alison och Antonio.
Blir det tvillingar Antonio och Andréo eller Antonio och Antonia. Gubben föreslog Anita (tycker det låter för tantigt. Det är ju i och för sig latinskt men ändå). Blir det tvillingstjejer så blir namnen Alison och Alexandra. Jag är gammalmodig av mig och tycker att tvillingar skall ha namn som är nära varandra Som exempel Antonio och Andreo båda namnen börjar på An.

Min gubbe berättade en gång att ett gäng unga turkar trodde han var Turk och sa tjena broder läget! Gubben bara flina och sa ok! Sigenar damer tror han är sigenare och tar tillfälle att flörta med honom när det behagar för dem. Gubbe är 195 cm lång mörkbruna ögon svartbrunt kort tjockt vågigt hår. Hans nya frächa skägg stubb ser grått ut och det ser skit läckert ut faktist. Törs man säga att han har blivit erbjuden modell jobb 5 gånger? :oops: Men han hatar och bli plåtad och har därför tackat nej till modelljobben! Har dock sagt att det var idiotiskt att han inte sa ja tack i stället för nej tack. Han skulle då inte ha haft några pengaproblem, samt troligen också haft råd att köpa en VIPER (bilen han gillar bäst av alla modeller....VIPER...nä för mig skall det vara en lamborghini Diablo eller en klassisk Stratos)ordentligt hus mm.. Jag skulle ha tackat ja, jag är inte så rädd för att bli plåtad. :lol:
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

< Återgå till Barnets namn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm