-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Hej!
Nyss fyllda 35 och har "bara" dryga 3 veckor kvar till vi ÄNTLIGEN ska börja med bäbisverkstad!! Har startat ett par andra trådar tidigare under min tid här inne, men denna hoppas jag mest på att den ska håll sig levande!! Det är ju NU vi börjar!! Är det fler där ute som snart (eller under året 2009) ska börja försöka eller precis har börjat! Jag är så exalterad över detta och vi har "bestämt" oss för att hålla det "hemligt" till att börja med och det är så himla skönt att kunna få "prata av sig" här inne med andra i samma situation! Hur som helst vi ska börja försöka i april så min första BIM-lista att vara med på kommer vara i maj och jag längtar så jag håller på att dö..hihihi... men vägen dit kantas ju av massa spännande händelser och som sagt vore det kanon att ha några att dela denna resa med!? Någon som vill hänga på!? Om någon annars har koll på en bra tråd som är snarlik denna så tar jag gärna emot tips och hakar på någon annans istället... Ha en bra dag! Må så gott!
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Får man vara med om man fyller 35 i år men redan är i vecka 19?
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Får jag också vara med fast jag väntar mitt andra barn och är i vecka 6? Har enligt uträkning här på minbebis bf 11/11. Håller tummarna för dig!
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?HEJ ewa.c!!
SJÄLVKLART! VÄLKOMMEN! Grattis till graviditeten! Du får helt enkelt bli en "mentor" framöver som kan "lugna" oss andra när vi får våra "nojor" efter/innan/i väntan på pluset! Du har ju redan varit där en gång! Min sambo och längtar såååå efter att bli fler i familjen... Är det ditt första barn? Ha det gott!
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Självklart får du det Kakan!
VÄLKOMMEN!!! och grattis lilltjejen och "nya" graviditeten!! Må så gott!
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Yes, detta är mitt första barn
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Ojojoj! NU är det spännnande!!
Det händer saker mest hela tiden här nu! Jag bestämde mig till slut för att faktiskt gå in på billiga tester.com och beställa ett gäng ÄL-tester OCH även två Clearblue gravtester och ett digitalt sådant också! Gissar att man behöver bli riktigt ÖVERTYGAD när det äntligen visar + på stickan... JAg har kört lite ÄL-tester i "förebyggande" syfte för att få lite kol på min cykel, det har gått sådär...haha... Hmm fast idag KÄNNER jag och märker på mina flytningar (ursäkta) Det roligaste av allt: VI beslutade oss för att "vänta med sex" tills det blir dags att börja!!! Det vill säga istället för att ha sex med skydd nu så här "sista" ägglossningen innan verkstad så kör vi med "avhållsamhet" (blir ganska enkelt denna vecka eftersom sambon jobbar kvällsskiftet och åker innan jag kommer hem och slutar när jag har somnat) och kommer inte ha sex med skydd mer nu utan kör skarpt från och med nästa vecka!!! Hur gick det för er andra? Hur beslutade ni? Gick det snabbt?? Ha en fin kväll hörrni! Må så gott! Kram
Re: Några (gärna över 30) som vill räkna ner med mig..?Oj, ja det är spännande när man väl bestämt sig! Vi gjorde också som ni, att vi satte i princip ett datum för när vi skulle sätta igång. Med första barnet , inte nu, då hade vi egentligen tänkt vänta lite till. Men så kom inte jag in på en utbildning jag sökt, och då vart det liksom: "äh, nåt måste hända istället" så då körde vi. Båda barnen blev till på första försöken. Jag har gått efter mina flytningar för att se när jag haft äl, och det har gått alldeles utmärkt! Sen har vi sett till att ha sex kanske två ggr om dagen i ett par dagar, och det har ju gått bra...
Sen har jag väntat på mensen, och när den varit en vecka för sen så har jag testat. Ville inte stressa till det genom att börja testa på BIM och så där, för jag resonerade som så att är jag gravid nu så är jag det om en vecka också så jag kan lika gärna vänta. Spännande, du får återkomma med info sen när ni börjat! Lycka till!
8 inlägg • Sida 1 av 1
|