-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Jag och min sambo började diskutera namn nyligen och vi har så olika smak! Han gillar klassiska namn medans jag gillar ovanliga. Till saken hör att han är från centralamerika så det måste funka på båda språken.
De enda namnen vi har på listan och som vi båda mer eller mindre gillar är de här: Santiago Damian Emilio Diego Vad tycker ni om dom? Funkar de i Sverige? Om vi får GISSA blir det en grönögd kille med mörkt hår (för att ni ska kunna föreställa er bättre vad som passar;) Namn som t.ex. Liam, Alex, Romeo och Neo (som jag gillar) går tyvärr bort hos sambon
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Hej!
Min sambo kommer från chile och vi ville oxå att våran bebis ska ha ett namn som passar på spanska. Nu har vi bestämt oss för Yoselyn, eftersom det blir en tjej. Men om vi fått en kille skulle han heta efter farfar, Antonio. Kanske har din sambos/mans släkt nåt passande namn? Sen tycker jag att just Damien är grymt fint, särskilt om bebisen blir mörkhårig med gröna ögon Det här med namn är ju lite krångligt, för man vet ju egentligen inte om det sen kommer att verkligen passa bebisen. Vissa vill se bebisen innan dom ger namn, så man kanske ser personligheten och så. Hoppas ni kommer överens ändå!
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Oh, sådär spontant tyckte jag också att Damian var väldigt fint, passade på en liten grönögd mörkhårig kille. Lycka till!
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Damian får mig direkt att tänka på den elaka killen i nån skräckfilm från 90-talet.
Spanskklingande namn som jag gillar är: Alejandro Fernando José Men av de som du föreslagit så tycker jag absolut Emilio eller Diego! Jättefina killnamn!
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Jag gillar Santiago! Superfint!!
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Santiago ligger högst upp på vår lista just nu!
Nån som har fler förslag...? http://insidesophie.blogspot.com
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Jag kommer att behöva ett namn som passar i Brasilien så jag förstår dig. Emilio tycker jag är fint. Annars gillar jag Gabriel eller Lucas. De kanske är lite för vanliga. Bruno tycker jag också är fint.
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Min sambo är portugis så vi har också behövt tänka på att ha namn som passar i både Sverige och Portugal. Fast mest åt det svenska hållet. Har en son som heter Joel, funkar utmärkt utomlands. Nästa barn har vi funderingar kring Oliver, det enda namnet vi båda tycker om.
Men annars, namn som är fina här i Portugal (tycker jag då) är: Santiago André Lucas Oscar Alexandre Miguel Nuno Bruno Hugo Manuel Ronaldo Ricardo João Gonçales Julio Ja, listan kan göras lång. Nu har jag mest utgått från de flesta vi känner, lättare så
Re: Namn som funkar på spanska. Vad tycker ni om de här?Mina barns pappa är från Chile, och vår son heter Adrián. Funkar bra i spansktalande länder, såväl som i engelskspråkiga. Min fd svägerskas son heter León, och det var jag oxå inne på, men mitt ex gillade inte det...
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|