-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Hej!
Jag o min sambo har ett litet problem. Det är så att mina föräldrar är från Finland, jag och min sambo bor i Sverige och sambon är halvamerikanare Så nu skulle vi vilja ha lite tips på namn som fungerar på svenska,finska och engelska, både tjej&killnamn! Har 2 namn jag funderat på lite, och det är Adrian och Kevin. Flicknamn har jag jättesvårt för så alla förslag är välkomna!
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Laura passar till en tjej, är ett vanligt namn både i USA och Finland. När jag var i USA och jobbade fann em finska där som hette Laura. Mark kan ju passa en kille. Lycka till!
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!finns ju massor, Lisa, Teresa, Nathalie, Johanna.... Tänk vanliga namn och prova uttala dom både engelskt och finskt.
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Leea! (eller kanske med h på slutet?) Vilket gör att finländarna betonar e-et så det inte blir "läa" kort, och på svenska blir det en annorlunda stavning och i USA finns det väl folk som heter leah typ... (min svägerska har finska föräldrar och hon heter så
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Jag ar svensk och bor i australien. Vi valde namnet Aila till var dotter, det ar Finskt-Samiskt och betyder stark, fungerar hur bra som helst pa engelska! ibland for vi dock hora "Do you spell that I-S-L-A?" eller uttalar dom det "Ejla"
Lycka till! =)
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Maria, Jennie, Joanna, Julia, Rebecka, Nora, Anna, Amanda för att nämna några.
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Hmm, är lite lik dig, halva min familj kommer från Finland men nu bor nästan alla i Sverige och så är fästmannen Australienare, så letar efter ett pojknamn som passar både i Australien och Sverige..
Flicknamn skulle ju kunna vara... Ja de är rätt vanliga men t.ex. Hanna, Erica, Charlotte, Joanna, Maia.. Pojknamn: John, Casper, Oliver, James, Nicholas.
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Emma och Carla är väldigt fina namn som funkar överallt. De hade vi på vår lista, men vi fick en Levi hehe
Re: Namn som funkar på svenska,finska och engelska?!Sarah tycker jag fungerar i alla länder.
10 inlägg • Sida 1 av 1
|