nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??

Inläggav Wewwe85 06 aug 2008, 06:50

pyretsmamma:
Jag förstår dej helt o hållet!!
Fy faan.. :( Den om magsjukan va ju bra... för inte va ja magsjuk igår.. tr inte du va de heller..har sovit lite men vaknade med värkar igen... så det går väl framåt kan ja säga.. =) Jaaa jag kommer inte ringa igen förrens ja känner huvet mellan bena eller nått.. :x fast då kankse de säger att de e e mega hemorojd ja har.. ohh.. nä men ärligt ja blir så arg på de..
Alla har inte haft ett lyxigt liv utan bekymmer eller nått.. de måste ändå fatta att alla e olika.. o alla föder inte efter v40 liksom...
Har själv haft de sjukt jobbigt.. hela livet.. o under grav va de inte mkt bättre... :( o snacka om att man blir knäckt när de inte tar en på allvar?! usch..

Men hur känns de idag? =)

Marieh: Har värkarna fortsatt? Eller du e kanske redan inne o kankse tom har bebis hos dig?? :D

Lycka till i a fall=)
BildBild
Användarvisningsbild
Wewwe85
Alltid online

Inläggav tessan35 06 aug 2008, 10:42

Hej på er! Wewwe låter som det inte e bättre för dig ida heller din stackare, lider så med dig :( jag hade blivit galen å åkt å satt mig på fl tills dom gjorde något åt det.. Kram på dig å stort lycka till tänker på dig
Bild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
tessan35
Alltid online

Inläggav Wewwe85 06 aug 2008, 12:05

=) tack tessan!
De e ju oregelbundet nu... värkarna kommer o går... hoppas att de gör nån nytta i a fall... för ja vågar ine ta för mkt alvedon så ja försöker ju stå ut :roll:
Jag tänker åka in när ja inte klarar mer smärta.. då får de endå ge nått så man kan sova ut i a fall ifall de inte e helt på g.. Tycker man.. :oops:

Ohh nu trycker de på neråt som in i... jag kommer nog kräkas när som... känns som om bebis försöker dra ut sig =) han sparkar samtidigt me båda fossingarna på revbenen samtidigt som han drar me händerna o trycker ner :P ja undrar verkligen va de små liven gör asså :D
Lite smärtfriare hade ja inte tackat nä till.. får tänka hela tiden att min guldklimp e värd all smärta =)

Tack alla som följer dessa inlägg.. de e ju så skönt o få skriva av sig =) Tack för fina kommentarer:D Kramar till er alla!!
BildBild
Användarvisningsbild
Wewwe85
Alltid online

Inläggav tessan35 06 aug 2008, 13:28

ja man får tänka att det för med sig något positivt till slut iaf :D får hoppas det händer något för dig snart!!
Bild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
tessan35
Alltid online

Inläggav tessan35 07 aug 2008, 18:10

Wewwe!! Hur går det för dig????? Kanske åkt in å fått din bebis?? Kram på dig
Bild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
tessan35
Alltid online

Inläggav Wewwe85 07 aug 2008, 21:31

Njae ingen bebbe än=) va hos min bm idag... berättade allt för henne.. fick inte mkt till svar... typ baa.. ja de finns inte mkt o göra än o vänta.. näää de vet ja liksom.. inte de som är mitt problem ju.. de e att jag har så himla ont som ja aldrig haft typ... o de gör mer o mer ont för varje dag som går :( inatt va ju den värsta natten ever...
hade helskumma drömmar igen den lilla stunden jag sov, drömde om ett tåg som höll på o köra på mig.. o s backade det o försökte igen o så vidare.....man undrar ju om man blitt knäpp eller nått:P
men i a fall BM kolla mig i a fall.. va 2 cm öppen typ sa hon men livmodertappen va faktiskt längre än de trott.. så jag vet inte längre.. vet baa att bebben blir mer o mer orolig för varje dag :( han tar i som inåt h-vete... men så e kanske alla bebisar? .. jag vet ju inte.. :oops: :oops:
PLus att han trycker sig ner så hårt att smärtan i underlivet.. jaa... obeskrivlig... shit nu börjar ja liksom fara förlossningen.. jag som inte alls va rädd..

Ojdå.. nu tröttar ja säkert ut er me mitt pessimistiska tänkande:P :oops:

Ska försöka få lite sömn nu.. hoppas hoppas =)

Kram alla!!
BildBild
Användarvisningsbild
Wewwe85
Alltid online

Inläggav tessan35 07 aug 2008, 21:55

Alltså jag lider med dig något så fruktansvärt, tänker hela tiden på dig nu ju din stackare.. Hoppas du får sova något... Kram
Bild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
tessan35
Alltid online

Inläggav Pyretsmamma 07 aug 2008, 21:55

All värk är nästan som bortblåst idag.. Inte haft ont knappt alls. Bara på förmiddagen. Igår var det värre. Kunde knappt gå och fick ligga hela dagen. Vågade inte gå ut med hunden ens för jag var så svag och det kändes som jag skulle tuppa av! Konstigt att man kan ha så ont men att det som nu inte känns alls! Bebisen har varit stilla nästan hela dagen också. Gillar inte det, bättre när han rör sig så man vet att han är okej. Jo men visst får man tänka att det är värt det, och jag tänker också att det är ju absolut ingen farlig smärta, man vet ju varför det värker och då tycker jag att det är lättare att ta! Det som irriterar mig är att dom är så jäkla nonchalanta när man är rädd och orolig. En del människor borde fundera över sitt yrkesval. Hjälper alvedonen fortfarande då? Det jag är mest orolig för är att man ska behöva gå så här till utsatt datum eller längre, för då blir man ju tokig. Det är så synd om alla runtomkring för man har ju noll tålamod och är konstant grinig. Va jobbigt det låter som du haft det wewwe.. Vi får hoppas att det blir bättre när bebis kommit. Vet du vad det är för nåt du har i magen? Vi väntar oss en liten kille... Jag är ändå glad att vi har så myckt hjälpsamt folk runt oss. Har flyttat förra veckan och det är folk här och skruvar och plockar varje dag. Så mina runt om kan jag absolut inte klaga på.. Litet sidospår blev det. Blev så ledsen för din skull att det varit så jobbigt bara. Vi får försöka lägga oss nu och uppdatera vårt lidande imorn! :lol: Kram på er!
Bild
Pyretsmamma
Stammis

Inläggav Wewwe85 07 aug 2008, 22:24

usch e uppe igen..=( De e ju inte lönt o försöka sova om de inte går.. o nu kliar de osse överallt.. typiskt mig...

=) en liten pojke väntar vi också.. kunde ju inte bärga mig:P fast de va ingen som sa att ja skulle få en flicka, alla sa att de syns att de e pojke :P så de känndes inte så konstigt när bm sa att de e en liten påg:P

Jo men visst e de synd om alla... jag inte världens trevligaste just nu haha.. :P de känns som om alla tänker en extra gång innan de säger nått =) :oops:

Usch ska lägga mig i ett armt bad o försöka slappna av.. Kanske hjälper lite... o gör en sömnig =)

God natt på er alla!! Kramar!!!
BildBild
Användarvisningsbild
Wewwe85
Alltid online

Inläggav tessan35 08 aug 2008, 11:22

God morgon på er Wewwe och pyretsmamma!! Hoppas det är lite bättre med er ida, ni kan inte ha det lätt har jag förstått.. Ha det bra hoppas ni snart får era små killar :D å slipper denna smärta
Bild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
tessan35
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Förlossningen

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm