-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??
48 inlägg • Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Hej hej på er!!
De e faktiskt så mkt bättre idag!! somnade vid 3-halv 4 men sov tungt till 12 Tessan har ni kollat va de ska bli? Men nu ska ja städa lite:P så länge man kan ju! Ha de bra allihopa!! Kramar!
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Hej Wewwe!!Skönt att det e bättre ida
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??De e jätteskönt faktiskt:D
Jaja=) men de e ju snart så:D a jag vill egentligen få en liten tös då från början..så de va baa ja som sa att de kommer bli flicka.. alla..o ja menar alla sa.. nää de e en pojk.. kolla magen... de gjorde sånna test me näsduk:P haha.. tom en busschaffiss frågade om de va en pojk ja vänta för de ser så ut på magen:P ... o ja:P haha alla hade rätt utom mig=) Har du flera barn? Kramar!
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??jupp jag har 6 st innan 5 pojkar å en tjej
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??ojoj
Har faktiskt tänkt mig ha minst tre barn.. men vi får se hur det blir=) måste glömma bort allt e jobbiga denna graviditeten först:P
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Innan har jag inte velat ha barn alls men nu när vi snart får vårt första så tycker jag att det bara känns helt naturligtatt skaffa fler! Och man förtränger allt det åliga så fort! Barnmorskan sa att vi skulle ... hmm kommer absolut inte på vad det heter.. vanligt enkelt ord.. jo just det, sammanfatta min graviditet och jag sa att jo det har gått superbra och mycket bättre än vi trodde först osv Sen börja vi skratta för mellan december och ända fram till typ april bara kräktes jag! Och det är redan glömt liksom!
ch snart sitter vi här och vaggar på våra små! Har det rätt bra nu Har bara legat och inte lyft ett finger sista dagarna så bebis har lugnat ner sig. Men nu orkar jag inte mer, Har köpt mig en roller och ska måla idag! Är nån gräslig grisskär färg i det som såsmåningom ska bli bebis rum. Men nu är det pappas rum.. Alla spel och datorn och stor tvs har fåttt flytta in här för att ge mig lugn o ro i resten av lägenheten när ja vill var i frd... Så jag ska måla. Och nu kom jag på att min stege r hos svärmor Jaja jag mår bra i alla fall, men du wewwe, hur vet du hur mycket du är öppen? alltså kollar du det själv? haha jag vet ingenting ju...
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Haha.. som jag.. har alltid sagt att jag aldrig kommer bli gravid... att jag komemr adoptera osv.. va stenhård på de..
=) Ja alltså först va ja hos läkaren o hon kollade mig för jag hade ju menssmärtan i ryggen hela tiden.. o då kom hon fram till att livmodertappen va mjuk o halvt utplånad..o hon sa att sammandragningarna påverkade tappen så ja fick undvika allt som gjorde att ja fick sammandragningar... sen fick ja ju jättevärkar, sen trodde ja vattnet gick så de kollade mig på FL men kände inte efter, men hon sa att hon knappt såg livmodertappen.. så jag tänkte ..äsch ja känner efter.. hade ju läst att man kan kolla själv.. så ja kände att de va en liten öpppning på ca 1 cm.. så hade ja mer o mer värkar.. mer regelbundet.. trodde ju verkligen nått va på G.. så efter nån dag kände ja efter igen.. o då va de större.. o så sant...sen kollade min BM o ja va öppen en ca 2 cm sa hon.. emn livmodertappen va längre än de trott så de kunde va så att killen kommer när som, men de kan även dröja=) Haha.. men sen igår har ju allt vatt lugnt=) jättesköönt, man kan vila ut o så=) o idag känns de lite men de går=) e lite trött fortfarande.. Ojdå nu ble detta jättelångt:P haha men nu vet du i a fall:P Kram på er alla:D
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Hur är det med dig nu Wewwe? Det verkar som det har lugnat ner sig lite. Hoppas lillkillen väntar lite till.
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Jo, det går i intervaller här... men ja har haft de hyfsat lugnt nån dag nu=) de e faktiskt jätteskönt=) plus att bebben växer ju varje dag så de e bara bra:D hellre att han e i magen längre än att sitta på sjukhuset o se lillen ligga i kuvös den tiden ju!... Å varje dag extra (i a fall när de e så lugnt) gör mig glad på ngt sätt:D fast ja hade velat ha honom ute för länge sen:P
Visserligen börjar ja få mer o mer sammandragningar idag.. o lillen möblerar om i magen hela tiden:P Det enda som e jobbigt e den där menssmärtan i ryggen.. den finns där hela tiden De e ju egentligen bara nån dag till v 37 o då e de ju så kallat fullgånget=) Så bara ja går över v 37så blir ja glad:D Men hur e de me er alla?? Hur mår ni? Kram
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Börjar längta efter den stora dagen, men den får allt vänta lite.
48 inlägg • Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|