Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??

Inläggav mirwa 17 aug 2008, 09:35

Hur går det för dig Wewww? Något nytt?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Alltid online

Inläggav Wewwe85 17 aug 2008, 12:51

Hejj igen...
INte så mkt nytt här nä..=) bara att nätterna e fruktansvärda nu :( o ja orkar nästan inte mer.. vill ju inte ha de sååå jobbigt:( usch...

Men men.. tror min pojke har lust att komma ut till jul...eller nyår eller nått så de e nästan bud o ställa in sig på det:P hahaha:P

Hur e de me er?? :D
BildBild
Användarvisningsbild
Wewwe85
Alltid online

Inläggav mirwa 17 aug 2008, 17:51

Allt bra än så länge, väntar och längtar.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Alltid online

Inläggav mammizen 20 aug 2008, 15:58

Jag tror att det är 4.
Användarvisningsbild
mammizen
Stammis

Inläggav LIZete 06 aug 2011, 23:21

Hej

Kom precis hem från förlossningen och undersökning. Har menssmärtor i ryggen, varit dålig i magen och haft stickande/skärande smärtor ner mot underlivet. Visade sig att jag har foglossning och en förmodad urininfektion. Hoppas du mår bättre snart!
LIZete
Nykomling

Inläggav mamma0909 10 sep 2011, 11:12

Hej hej! Jag är ny i denna tråden :oops:
Är i vecka 39+3 idag och haft det rätt förvirrade 3 och en halv vecka.
Jag har fått mens värkar i nedre delen av magen, samt magknips känsla uppe i magen (men inte i själva magsäcken), jag har även haft ett helvetes besvär med blygdbenen men de har varit så intensiva att även när jag låg och tittade på film i soffan med en kudde mellan benen så har det känts som knivhugg i blygdbenen. Jag har även tömt tarmarna en vacker dag, hehe, vilket är konstigt då jag inte är känslig i magen. Under 3 och en halv vecka har jag fått en av dessa värkar varje dag, om ni förstår hur jag menar?
Jag har pratat med vänner runt om som har barn, och alla tror att jag redan är öppen. Så då tänkte jag att jag frågar min barnmorska när jag hade min tid, om hon kunde kolla om jag var öppen. Men det visade sig att min barnmorska gick tillbaka till sitt jobb på förlossningen, så jag fick en annan. Och hon nekade mig, hon sa att om jag inte har regelbundna sammadragningar kan hon inte kolla om jag är öppen.. lite besviken blev jag eftersom jag frågade om det. en vecka efter det, visade sig att jag har sammandragningar hela tiden, men jag känner inte av dem... :roll:
Vad tror ni? om det hela??
Bild[url=http://www.pregnology.com]Make a pregnancy t
Användarvisningsbild
mamma0909
Nykomling

BF: 090911

Inläggav Pricken82 11 sep 2011, 21:11

Jag skulle nog ha begärt en akuttid och kollat upp det hela. Jag har lärt mig att en del människors nervsystem inte är som de skall vara (pekar mot min man). Kanske har dina vänner rätt och då kanske det hela bara är att ta sig in och använda sugklocka så är det hela överstökat, kanske är det något annat som inte stämmer.

Själv hade jag inte accepterat att min BM bara ignorerat min oro så. Jag hade begärt att hon undersökte eller att hon skickade mig till någon annan som kunnat undersöka mig så jag vetat säkert vad som händer med min kropp. Jag hoppas du är säker på att vattnet inte gått ännu för då kan det vara riktigt illa.

Hoppas allt går bra för dig.
Pricken82
Stammis

BF: 090312
Status: Nygift och gravid :)

Inläggav studs 11 sep 2011, 21:53

säger som många redan sagt, ta inte ett nej som svar, vänta inte med att ringa,o fråga fråga fråga.

Jag va som ngr fler i tråden, för feg för o ringa eller fråga/kräv att få komma in på undersökning,

Jag ringde en freda kväll till fl o hade värkar som på gått i 3 dar, på kvällen började de till ta ordentligt o jag vek mig vid varje tillfälle. ringde o förklara läget men fick till svar att ta alvedon o en varm dusch. sagt o gjort, inget lite bättre men inte bra, försökte sova, en när jag la mig blev de värre, ringde igen fick till svar att de är för lång tid mellan värkarna (8-2 min) mer alvedon o duch, gjort, funka inte la mig igen för o försöka sova- ännu värre, gick upp, vandra o hängde över möblerna,mer alvedon, skållande dushcar, inget hjälpte.. värkarna kom nu mellan 6-1 min, ringde o fick till svar att de e för lång tid mellan värkarna. ring igen om de ändras,, kl va då 05,00, när kl va halv 9 kunde jag inte längre lida ut smärtan som nu över gått i kryst värkar, gubben vakna,ringde,vi åkte in, Fullt öppen,vattnet hade gått o huvet på bebis var nere, 40 min från de att vi kom in på fl låg bebis på mitt bröst! Mitt första barn att tilllägga!!

VÄNTA INTE, ring 100gr för mkt,fråga 100gr för mkt o mår du dåligt eller ändå är änglsig Ring/åk in ÄNDÅ, i svergie har vi rätt till sjukvård!
studs
Alltid online

Status: mamma till finaste Aaron 11-03-26

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm