-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??
48 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Hej alla!!
Hmm.. har försökt googla lite men hittar inge... De e så att ja e öppen 1 cm o har knappt livmodertapp kvar... De va igår asså.. o då hade ja smärtsamma sammandragningar o "mensvärk" i ryggen... Sitter med endast den här starka värken i korsryggen ner mot svanskotan. E illamående o springer på toa hela tiden för o göra 2an... diarre ja... hmm.. ja undrar om de "värken " i ryggen gör något? eller de e bara sammandraningarna som har effekt på livmodertappen o att man öppnar sig..? o just de har ett j*vlans tryck neråt.. nästan outhärdligt.. men e d något som hnder i mig att ja öppnar mig eller de e baa för o jävlas? har tagit alvedon utan att de hjper.. har tatt bad o de hjälpte lite baa för stunden men sen när ja går upp så kommer de igen... o den värken sitter där hela tiden.. o just de de sticker till i sidan?? mitten på magen... Men e d nån som haft så? eller npn som kan gissa om de händer nått eller de e min kropp som leker me mig??
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Har du pratat med dom på förlossningen?
Allt är ju bara så förvirrande när man sitter hemma och undrar för man vet ju inget första gången! Lite nyfiken på vad dom sagt i så fall för jag undrar också en massa sånt här... Det konstiga är att jag inte haft ont i ryggen alls, jag har ont i nedre delen av magen, fast som stark mensvärk då alltså. Och ibland ner i ljumskarna och superont i rumpan... Och nu gjorde jag så att det här handlar om mig igen, förlåt, har blivit så självcentrerad sista dagarna bara... Bara jag jag jag Men jag skulle också så gärna vilja veta vad det är som händer och vad det nu är man ska känna!
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??=) ingen fara:P de e ju faktiskt snart dax liksom
Nä jag har inte ringt... gud ja e sån mes Jaa man vet faktiskt inget.. Jag har suttit o läst på sen jag fick plusset på sickan.. o trott att ja vet så mkt o allt.. men neeej... när de verkligen kommer till kritan så sitter man där o baa: va häänder?? men ja återkommer imorgon efter ja snackat me min bm så aknske man blir lite klokare= )
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Har tid imorn vid 8 så jag tänkte undra lite då också, hon kanske har nåt intressant att tillägga. För just det här när man börjar få diarre och har som "mensvärk" skrämmer livet ur mig också för jag får för mig att det är dags då, det står ju så på många ställen. Men varje gång jag är säker på att nu händer det så lugnar allt ner sig igen. Superkonstigt.
Så berätta gärna va dom sa!
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Ringde bm idag ju.. emn hon hänvisa mig till FL att ja ska ringa till dem o be få komma in så de kan kolla.. ohh.. jag har typ vatt där 3 ggr nu...=( vågar inte ringa igen.. de komemr säga typ att allt e okey o ja får åka hem igen...=/ e sån fegis av mig...
HUr gick de för dig Pyretsmamma? =)
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Hur går det wewwe?? Har du ringt?? Klart du ska ringa, jag har alltid varit kass i magen när mitt har startat, jag väntar 7:e barnet. Mina värkar har vart som du beskrivit nästan alla ggr utom 1 då gick vattnet..
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??tessan35:
Nä jag har faktiskt inte ringt än.. vaknade för en stund sen..blev plötsligt så trött, sov nån timma... (me helskumma drömmar, om att en chimpans bet mig i tummen o att jag fiskade torsk o fick napp o fisken börja snacka me mig o sånt:S ) men värkarna känns inte så starka... visserligen kommer de lite oftare nu... o de trycker o käns lite konstigt mellan bena ja får väl ta o ringa.. usch.. vetefan va man ska hoppas på egentligen... de hela e bara så jobbigt...=(
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??hmm ringde nu.. bm på fl sa att de kunde va magsjuka
tror ni ja verkligen kan va magsjuk? asså me de symptomen?
Re: nån som vet? mensvärk i rygg? öppnar mig??Tycker det låter skumt att det skulle vara magsjuka när det trycker neråt, lovar du kommer inte att dö, fast det känns så.. hör av dig hur det går..
48 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|