-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
nån spm vet?
6 inlägg • Sida 1 av 1
nån spm vet?vore tacksam om nån vt vart jag kan få tag i den.. den går ungefär så här..
Godnatt lilla mor, godnatt lilla far, godnatt vidavärld sov gott. Kvälls solen lyser röd o klar när dag far till drömmarnas slott, ... ... det är jorden mor med de vida land, han håller den hårt som om han håller en skatt. då kan ingen bli rädd godnatt
Nu hat jag hittat den värs som mamma läste för mig när jag va liten.. fanns i en gammal bok som va undan lagt på arkiv på biblioteket..
här e den: Godnatt! Godnatt, godnatt, lilla mor, lilla far, godnatt vida värld sov gott! Kvälls solen skiner röd o klar, när dag far till drömmarnas slott. Godnatt, sov gott! Svalans små skrikhalsar sova i ro o harmammas ungar i harens bo. Jag blundar: då ser jag stjärnor små, gå till dans ut i rymden blå. godnatt, lilla far, godnatt, lillamor! Hur stjärnorna lysa grant. Nu ser jag Gud. Han e ljus o stor och nickar som gammal bekant: Godnatt, sov gott! Han håller en stjärna tryggt i sin hand, Det är joden, mor, med de vida land. Han håller den fast, som man håller en skatt. Då kan ingen bli rädd, -Godnatt! visst e den fin
6 inlägg • Sida 1 av 1
|