Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Napp

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Re: Napp

Inläggav Snigel 29 sep 2010, 18:34

Vi erbjöd Liam nappen efter någon vecka, när jag tyckte amningen funkade. Han var inte intresserad av den men han använde tummen lite ett tag. Det blev också ointressant efter ett kort tag så han släppte den idén också. Det har funkat bra utan något tycker jag.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Juniesmamma 29 sep 2010, 19:15

Jag: jag har aldrig hört att det skulle störa mängden av sugandet utan snarare att det är olika sugtekniker och man bör vänta ännu längre, upp till någon månad efter att amningen är etablerad.
Användarvisningsbild
Juniesmamma
Alltid online

Inläggav Julllia 29 sep 2010, 19:34

Vi gav Saga napp efter 1 vecka, det var inte lätt att få henne att acceptera den men tillslut var hon helt stormförtjust i den =) Men vi hade bestämt från början att vi inte ville att hon skulle ha nappen länge så när hon var 9 månader och där med inte hade samma sugbehov längre slängde vi alla nappar, det fungerade jättebra! Det var jobbigt en dag men sen tror jag hon glömde bort den. Nu väntar vi nummer två och tänker göra på samma sätt för det var väldigt bra med napp när bebisen är liten men även väldigt skönt att slippa den när de blir större!
Bild
Bild
Julllia
Stammis

BF: 110409
Status: mamma

Inläggav soffilina 29 sep 2010, 20:18

det finns säkert fall där avvänjningen vart ett helsikke, men i de flesta fall verkar det ju gå bra. folk har ju mindre helv*ten med att vänja barnen av med att sova i föräldrarnas säng åxå tex.. åså ska dom vänjas av med blöjja.. ditt och datt...
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Barn är underbara 29 sep 2010, 21:02

Har två barn och den första tog aldrig napp och hade mycket svårare att somna mm när han var liten. Barn nummer två fick napp direkt på bb och ammningaen har alltid funkat perfekt. Hennes tänder stod ut lite när hon var ca 2½ men när vi tog bort nappen starx innan 3 år så ordande tänderna till sig på ca 2 veckor. Nappen är en fantastisk hjälp både vid somning men också som tröst. Kommer ge min lilla nappen direkt även denna gång. Arbetar också på förskola och med småbarn sedan många år, tycker även att det är ett strot plus om barnet har napp, då det blir lättare att trösta ett ledset barn, (såklart genom kramar och ömhet men nappen kan göra underverk för en liten stund.
Ville också bara säga det att man kan ha en anpp burk vid sängen när barnen blir äldre så de får lägga nappen i den burken när de vaknar och får den när de somnar :) blir inte så mycket napp då.
Barn är underbara
Alltid online

BF: 110510
Status: Äntligen är han här vår Wilmer

Inläggav godishanna 05 feb 2011, 14:43

Ville helst inte använda napp på vår lille, men han snuttar och suger sig på händer och armar så det blir riktiga blåmärken. Provade inte med napp förrän han var nästan 2 v och han tar den väldigt sällan. Han grimaserar som om det smakar riktigt äckligt och sen spottar han ut den och stoppar in handen i munnen istället. Inte en tumme eller ett annat finger utan han försöker verkligen få in hela handen... Det går ju inte så han blir ledsen. Och han är mätt för ger jag bröstet så ligger han bara o snuttar, suger inte.
Hur ska man få honom att ta napp, mina tuttar behöver lite vila ibland...
Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Föregående

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm