-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Naturdiets måltidsersättning som gravid?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Naturdiets måltidsersättning som gravid?Hej!
På alla måltidsersättningar (bars eller shake) står att man inte ska äta/dricka det om man är gravid. Min fråga är - är det ok att dricka en shake till frukost om man kompletterar det med en smörgås? Har flera shakes i kylen som köptes innan plusset och det känns dumt att bara slänga dem. Syftet är ju såklart inte längre att gå ner i vikt, därav smörgåsen som kompl.
Re: Naturdiets måltidsersättning som gravid?Vet inte.. Det skulle ju kunna vara något i shaken som inte är bra för fostret och därför de avråder oxå.
Så jag hade inte druckit dem.. Jag kan ju bara se två orsaker till varför de avråder, det ena är att det är något i shaken som inte är bra för bebis, och det andra är just för att man inte ska gå ner i vikt när man är gravid. Och eftersom det är svårt att veta vilket det är så är det kanske bäst att avstå.
Re: Naturdiets måltidsersättning som gravid?Tack för ditt svar! Kollade igenom Kostexperternas frågor och svar till höger och såg att de fått en liknande fråga tidigare och på den svarat att det var helt ok att dricka som komplement ngn gång då och då, så länge man fick i sig tillräckligt med kalorier den dagen.
Re: Naturdiets måltidsersättning som gravid?
Hej! Nu är det något klur med mina bevakningar igen, jag fick inte reda på att det var en fråga ställd här! Jaja, tur att du hittade en liknande fråga i vårt arkiv iallafall! Precis som du säger så är det ok att dricka måltidsersättningar som gravid då och då som ett komplement till en annars bra och varierad kost. Aldrig för att ersätta ett mål. Titta också gärna på förpackningen och se till att den inte innehåller någon onödig tillsats. Jordgubbs/hallon-smaker brukar till exempel innehålla karmin, vilket man gör bra i att undvika. För en guide över E-nummer kan du exempelvis titta på aktavara.org eller e-nummer.dk.
4 inlägg • Sida 1 av 1
|