Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Negativ blodprov,... men gravid??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Negativ blodprov,... men gravid??

Inläggav Malin Norge 06 dec 2010, 10:22

Låter ju lovande før dig. Men oavsett hur många symptom man har har jag lärt mig att inte ta ut något i førskott! Man blir så bisviken när kroppen spelar en spratt hela tiden. Har ju varit skengravid typ 1000 gånger :wink:

Jag har ju haft fullt utslag på äl-stickor i 2 veckor nu!!!
I lørdags fick jag lite blodiga flytningar också och det har hållt i seg. Undrar vad detta är, før OM det nu skulle vara en graviditet borde jag ha BIM ca på onsdag. Är ju før sent med en nidblødning nu! Testade med gravidtest igår sønd, men det var negativt :cry:

När jag var gravid førsta gången kunde jag se ett svagt positivt utslag redan dag 11 efter äl, så jag børjar bli skeptisk.

Håller tummarna før dig. Hoppas hoppas!!!!! :wink:
Jag tänkte jag skulle ta ett nytt gravidtest onsdag, det är väl sista chansen att hoppas :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Emmisen87 08 dec 2010, 11:13

Hur har det gått för dig me testet Malin? Hoppas Hoppas det är en bebis i magen på oss :D
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Inläggav Malin Norge 08 dec 2010, 14:26

Hej Emmisen, jag vet faktiskt inte vad som sker. Håller på bli tokig av ovisshet :wink: Har fortfarande fullt utslag på äl-stickorna!! Tog i morse ett gravidtest oxå. Dessvärre visade det negativt... Min blødning har blivit større nu, så tror kanske det är mens. Det är i o før sig helt fantastiskt det också før att vara mig. Det tyder ju på att min kropp klarade fixa det själv i alla fall, vilker är ovanligt før mig. Kanske den får till en äl själv ocå då tänker jag så är inte jättedepp før att jag førmodligen inte är gravid nu.
Undrar bara varfør jag har positiva äl-test... Kanske jag var gravid, men fick tidigt missfall, så att det är det som gør utslag!? Egentligen ingen idè att spekulera, utan får bara hoppas på bättre lycka nästa gång, och att det inte det inte tar før lång tid till nästa graviditet :wink:
Hur går det før dig då? Har du kunnat hålla dig från att testa? Har du fortfarande blødning?
Hoppas du i alla fall har en ny bebis på G :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav babylon 09 dec 2010, 11:54

Jag har inte så bra koll på detta men på testlagrets bruksanvisning för ÄL-tester står det under rubriken "Begränsningar" att kvinnor med PCOS kan ha förhöjda koncentrationer av LH-hormonet, vilket kan ge falskt positivt resultat på ÄL-stickorna...och att det alltså är anledningen till att kvinnor med PCOS inte helt kan lita på att stickorna ger korrekt utslag.

(På testlagrets stickor ska ju teststrecket bli lika minst lika starkt som kontrollstrecket, så ett teststreck som är svagare än kontrollstrecket är ju att klassa som negativt. Jag vet dock ej hur andra stickor fungerar eftersom dessa är de enda jag provat.)

En massa Lycka Till, till er tjejer!!!
babylon
Stammis

BIM: 101106

Inläggav Malin Norge 09 dec 2010, 14:02

Tack babylon før hjälpen.
Jag har också hørt att just PCOS kan ge falska utslag på stickorna, man jag tycker det är så märkligt att det helt pløtsligt ska ge utslag før mig då jag haft stickor innan denna "positiva perioden" som varit helt utan utslag.
Jag var hos gyn førra måndagen och då sa han att allt såg helt ok ut. Tror liksom min PCOS mår ganska bra før tillfället. Har ätit låg kolhydrats kost i 3 månadet och märker stooor skillnad.
Jag skrev faktiskt till de på testlagret och frågade vad de trodde, men de hade egentligen ingen bra førklaring till denna oførklarliga långa stegring av hormoner.
Får nog bara vänta och se vad som sker. Ska ta äl-test varje dag ett tag framøver o se hur det utvecklas.
Tack før din omtanke och lycka till själv :wink:
Malin Norge
Alltid online

Föregående

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm