Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Negativ blodprov,... men gravid??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Negativ blodprov,... men gravid??

Inläggav Malin Norge 30 nov 2010, 12:30

Måste fråga er vad ni tror. Blir tokig! Jag har pcos och alltid haft väldigt svårigheter att bli gravid. Jag har ingen eller väldigt sällan egen äl och mens.
Har nu testat positiva äl-test (från testlagret) øver en vecka. Igår var jag hos gyn och gjorde ett vaginalt ultraljud, då jag vill følja upp hur min pcos utvecklar sig.
Han såg då en liten rund mørk cirkel precis vid livmodern. Han frågade om jag var gravid? Han tyckte det såg ut som en graviditet precis i allra førsta stadiet. Det behøver inte vara det, kan ju bara vara en vätskefyllning sa han. Tog i alla fall ett blodprov (HCG-test) som visade negativt.
Har en 3 åring och en son på 8 månader, så jag vet ju hur det känns o va gravid. Vet inte om det är inbilning nu, men känner igen mig en aning på formen.
Vad tror ni? Kan man vara gravid även om blodprovet visar neg OM det är før tidigt att se det på test. Gravidtestet hemma var också negativt.
Ska testa igen nästa vecka, men blir ju galen av att vänta. Kan liksom inte släppa detta i tanken. :wink:
Malin Norge
Alltid online

Re: Negativ blodprov,... men gravid??

Inläggav Malin Norge 30 nov 2010, 21:51

Ingen som vet? Snälla någon svara.... please :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav förstagångare 01 dec 2010, 20:28

HCG nivån ska vara över 5 för att man ska räknas som gravid. Nivån ska fördubbla sig var 2-3 dag. Så om du är gravid så borde det så småningom visa sig i blodprovet.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Malin Norge 01 dec 2010, 21:48

Tack før svar. Testade idag, men negativt. Har fortfarande maxutslag på äl-stickorna och känner mig verkligen gravid på alla sätt. Ska testa igen på søndag så får vi se.... Bara jobbigt att gå o vänta på besked. Vet ju inte när ev. BIM är och om jag ens haft äl. Bara så otroligt märkligt att jag har haft positiva äl-test i 1 och en halv vecka nu!!!
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Emmisen87 01 dec 2010, 22:24

Hej Malin!
Jag har också pco och när jag använder äl-tester så får jag nästan alltid ett svagt streck. Konstigt. Men jag har läst någonstans att äl-tester inte funkar på oss som har pco. Vet ej varför. Har också läst att man kan få utslag på äl-testen om man är Gravid. Så vänta och testa om några dagar igen!
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Inläggav Malin Norge 02 dec 2010, 16:29

Emmisen87, tack før svar. Jo jag har också hørt och har erfarenhet av svagt utslag på äl-stickor utan anledning. Frustrerande alltså!!
Men jag tror inte det är så i detta fallet. Jag har haft Max-utslag i 1,5veckor och innan det var det inte utslag alls. Jag har testat så länge før att jag kännt att kroppen min har jobbat. Kan bero på att jag i 3 månader nu har ätit specialdieten LCHF (låg kolhydrat høg fett) før att få ordning på hormoner och blodsockerhalten. Detta har verkligen hjälpt min kropp att minimera PCOS-symptomerna.
Blir spännande det här alltså. Återkommer med resultat i veckan... :wink:
Kan verkligen rekomendera att gå på denna kosten. Den gør verkligen underverk med kroppen och hormonerna :wink:
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Emmisen87 02 dec 2010, 18:51

Malin: Jag har gått på lchf ett tag innan, men dum som man är faller man tillbaka till sitt gamla.. Jag har inte så svår pco, har dock lite för mkt fett runt magen men när jag får mensen... om jag får den,försöker bli gravid igen, hade äl i fredags :D så ska jag testa Metformin. Har du testat de?

Ska bli spännande o se hur det går för dig! Du måste uppdatera!
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

Inläggav Malin Norge 02 dec 2010, 20:04

Tack Emmisen. Jag har inte heller så kraftig pcos. Har alltid varit väldigt slank, men har som sagt nästan aldrig äl och kraftig behåring.
Jag førstår att det är lätt att falla før frästelser när man går på den kosten, men jag blir så imponerad vilken skillnad det gør och att det verkligen hjälper superbra på mig. Hårväxten på bena o bikinizoonen har minskat extremt mycket! Och nu verkar det ju faktiskt som om jag ev lyckats bli gravid fast jag ammade till børjan av september! Det är ju helt otroligt OM så är fallet :wink:
Hoppas verkligen ni lyckades så ett frø i fredags då så lilla Ella får bli storasyster :wink:
Vår yngsta son Leonell blev 8 månader igår.
Jag har inte testat Metformin men läst mycket positivt med det. Om jag inte tar fel hjälper väl det också på samma sätt som LCHF-kosten att stabilisera blodsocker och därmed också insulinet (hormonerna).
Känner du av några symptomer ännu?
Detta blir spännande :wink:
Lycka till
Malin Norge
Alltid online

Inläggav Emmisen87 03 dec 2010, 09:56

Malin: ja det stämmer. Metformin ska hjälpa kroppen me insulinet. Men hade nog inte varit fel att börja med lchf kost igen upptill om jag nu inte är gravid:D

Jag tycker att jag har lite spännda ömma Bröst,hade nån konstig rosa/röd blödning igår 6dagar efter äl. Nidis? Molvärk och känner mig allmänt konstig och trött.men nu återstår d att se om en vecka!

Har du några symtomer?
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

Inläggav Emmisen87 06 dec 2010, 10:11

Hur går det Malin?

Jag vet inte vad ja ska tro? Jag hade ju rosa/röd flytning i torsdags. Nu har jag haft mer som blödning sen i lördags. Frågan är om d är mensen som kommit 1v efter äl? Men det är inte så mycket, behöver knappt använda skydd. Eller om det är en nidblödning. Blodet började efter vi haft sex i lördags. Kan ju va graviditetstecken. Blödde några ggr efter sex förra gången... Usch nu fattar jag ingenting.
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm