Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Negativa kommentarer

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Negativa kommentarer

Inläggav Sandraricke 18 mar 2007, 10:04

Fyller 20 i början av april nu (-07)
Är i v. 10, Berättade för min arbetskamrat och hon vidare till chefen, jobbar i en liten blomsteraffär där vi bara är 3 anställda.

Nu märker man hur min chef kommer med negativa kommentarer.
Jag tappar tron på mig själv, är jag verkligen redo osv.

Hon säger bl.a. att hon nu inte kommer kunna ta semester som bestämt (i augusti) jag ska ha i oktober (14.e) så jag borde väl kunna jobba augusti ut?

Visst är jag ung, men samtigigt har jag det gott ställt. är inte personen som är ute och partar jämt, är lugn av mig :)

Har ni fått negativa kommentarer som påverkat er?
jag undrar hur resten av samhället ska reagera, även om jag vet att man inte ska bry sig så tar det rätt hårt =(
Sandraricke
Nykomling

Inläggav amsan 18 mar 2007, 10:19

Hej Sandra! Bry dig inte om din chef, du kan hälsa henne att om ingenting går galet så kan du säkert jobba tills halva september. Så hennes semester är räddad, jag tycker att det var en ganska omogen kommentar att komma och gnälla om semestern. Om hon är rädd för att inte kunna ta ut sin semester så får hon väl ta ut den i juli istället, säg till henne att sluta gnälla det går att anställa vikarie eller hyra in personal som är så populärt. Föresten är du fastanställd eller bara visstidsanställd? Är du med i facket? Hon kan nämligen inte behandla dig hur som helst. Kram amsan.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
amsan
Alltid online

Inläggav Sandraricke 18 mar 2007, 10:22

Just nu är jag visstidsanställd, ej med i facket, men jobbar ca 75% av veckan.
Till sommaren blir jag heltidsanställd så då kommer jag gå med i facket.

Hoppas hon ger med sig, vill inte att det ska bli någon konstig stämmning på jobbet.
man får hoppas att det bara är så här i början :)
Sandraricke
Nykomling

Inläggav acko 18 mar 2007, 10:30

Hoppas hon ger sej och att det blir kul att gå till jobbet igen!
Har du möjlighet att sitta ner ibland på jobbet? Om det är så att du måste stå upp hela dagarna kan det bli jobbigt på slutet, ont i ryggen och så kanske. Jag jobbar i en butik där man står upp hela dagarna, jag hade havandeskapspenning de sista två månaderna för det gick bara inte att stå upp så mkt.
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online

Inläggav Sandraricke 18 mar 2007, 11:09

Speciellt på sommaren så sitter vi mycket ute och fikar (vilket jobb!)
Nejdå, men man säljer mest plantor sommarmånaderna, så det blir nog många små sittpauser!
Sandraricke
Nykomling

Inläggav mariesam 18 mar 2007, 14:50

Herregud! Jag klarar inte av sånna människor! Bry dig inte om vad folk försök vara stark när du får sånna komentarer. Det handlar inte så mycket om ålder utan mognad när man e redo.
Bild
Användarvisningsbild
mariesam
Stammis

Inläggav Bus 18 mar 2007, 18:16

Usch, det är precis sådant jag är livrädd för. Jag har inte berättat något på mitt jobb ännu, för att jag vet att de inte kommer förlänga min anställning i april om det kommer fram att jag är gravid. -Så än så länge slipper jag höra sådanna komentarer, men jag bävar.
Bild
Bus
Stammis

Inläggav amsan 18 mar 2007, 18:19

Om jag var dig bus så skulle jag nog vänta då, håller tummarna för dig. Kram amsan.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
amsan
Alltid online

Inläggav Bus 18 mar 2007, 18:29

amsan, jo, det är just precis vad jag gör. Bäst att hålla ut tills jag har fortsatt anställning iaf. Sedan kan jag lugnt andas ut för då kan de inte "röra" mig på det sättet. :) Tack för tummen!

Kram
Bild
Bus
Stammis

Inläggav Angelixa 18 mar 2007, 20:15

jag e 17, jag har inte fått så många negativa kommentarer..
mest folk som kollar konstigt på magen och sånt..
o det är ju lite tråkiigt...men det e bara tänka på vad man har inuti så blir man glad igen :D kraam
Bild
Angelixa
Alltid online

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm