Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!
av FLS 16 jun 2011, 12:56
Fan asså! Hur mycket ska man palla med? Vi har försökt som FAN nu i 9-10 månader. Vi är unga, friska, dricker inte, röker inte, snusar inte, är inte överviktiga osv. Varför går det inte? Allt vi åstadkommit är ett jävla missfall? Min mens varierar i dagar som tusan nu också, allt från 25-35 dagar i princip. Jag är så trött på att bli besviken heeeela tiden. Jag står inte ut mer snart, men jag vill inget hellre än att vi ska få ett barn, lika så sambon. Har ni några tips? Eller något som kan hjälpa? Snälla dela med er. Jag är verkligen så down nu. Hade kunnat lägga mig i sängen och skita i att gå upp, bara ligga där och deppa... När är det vår tur? 
-
FLS
- Alltid online
-
-
av MJB 16 jun 2011, 13:26
Vet inte om det är någon tröst direkt men för oss tog den drygt 1,5 år innan vi lyckades få det där efterlängtade plusset...då hade jag hunnit testa bisolvon, GLA och stoppat i mannen en massa zink tabletter...
inhandlade också en fertilitetsmonitor tillslut men precis när jag köpt den så blev jag äntligen gravid!
försök tänk positivt att ni har ju iaf lyckats bli gravida en gång så då funkar ju det åtminstone...sen förstår jag ju att det måste vara en katastrof att behöva gå igenom ett missfall också...
hang in there...det ska nog snart bli er tur också!
-

MJB
- Alltid online
-
- BF: 101209
- Status: Mamma till Theo!
-
av FLS 16 jun 2011, 13:33
Det är fruktansvärt! Men tack för ditt svar. Jag försöker se positivt på det. Det finns väl en mening med allt, som man brukar säga.
Vet du något om fertilitetsmonitern? Ska den vara bra och är den värd pengarna? Du har inte kvar din till salu?
-
FLS
- Alltid online
-
-
av MJB 16 jun 2011, 13:40
nej tyvärr så sålde jag den när Theo var född (skrockfull som man är så var jag ju tvungen att ha den kvar ända till dess att han kom ut)
men vad jag har hört så ska den helt klart va värd pengarna om man har oregelbunden mens och så...
testar du med ÄL test annars eller?
-

MJB
- Alltid online
-
-
av FLS 16 jun 2011, 13:53
Jag förstår dig! Grattis till din lilla kille! =)
Jag har köpt ÄL-test men jag tycker det är skitsvårt, dom ger utslag hela tiden, ska hålla på att kolla olika nyanser och sånt, vid lunch är dom mörka som tusan och på eftermiddagen ljusare - samma dag osv...Jätteklyddigt, så jag har helt hoppat över det! Men eftersom jag har mens så oregelbundet så börjar det blir drygt att inte veta ägglossning osv, till exempel så skulle jag haft mens idag om det var lika lång cykel som förra månaden, men ingen mens hittills!
Det är så dyrt med monitorn men samtidigt så får man ju rätt mycket för den när man sedan säljer den, så sammanlagt har man kanske lagt ut lika mycket som man skulle lagt för ÄL-test, bara! =)
-
FLS
- Alltid online
-
-
av MJB 16 jun 2011, 13:58
jo jag tyckte helt klart att det var värt pengarna...körde med clerblues ÄL-test och de är ju hur dyra som hellst...fast däremot väldigt lätta att tyda då man får en glad gubbe vid ÄL... köp monitorn, vem vet det kanske blir samma för dig att du aldrig behöver använda den sen ska man ju börja använda den på dag 1 i cykeln, alltså första blödningsdagen, så det gäller ju att köpa hem den i förväg också...
-

MJB
- Alltid online
-
-
av missryd 16 jun 2011, 14:02
Hej! Jag har använt p-dator, persona och ääääälskat den. Rekommenderar starkt. Den används egentligen främst som preventivmedel men går även utmärkt att använda tvärt om. Googla persona p-dator så får du mer info. Stickorna går lätt att beställa på billigatester.
Lycka till!
-
missryd
- Nykomling
-
- Status: sambo med finaste mannen sedan ett par år
-
av Creadiem 16 jun 2011, 14:03
FLS förstår dig fullständigt. Det är så himla svårt att se att det finns någon mening med att man inte plussar.... I juli blir det ett år sedan vi började försöka och har har ett mf bakom oss, men inget mer.
Man har ju hört olika saker som kan hjälpa bisolvon, efamol eller gurkörstolja och rosenrot. Jag själv har köpt efamol men har inte vågat riktigt knapra de, är rädd att det ska förstöra ännu mer.
Tog rosenrot ungefär varannan dag förra månaden men då blev min cykel en dag länge. Vissa som har haft oregelbundna och långa cyklar tycker dock att det blivit bättre med rosenrot. Sedan ska rosenrot öka sexlust men jag har inte märkt någon skillnad.
Det är så svårt när man inte vet vad problemet är. Bisolvon ska hjälpa ifall man har tjock sekret då tunnar den ut och spermierna kommer igenom lättare. Medans efamol och gurkörtsolja gör det lättare för ägget att fästa. Men det finns ingen forskning på detta, det finns en del info från de som prövat det.
Annars kan det ju kanske vara dags att söka hjälp och få en utredning när ni försökt såpass länge.
Lycka till och ge inte upp hoppet.
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
-
Creadiem
- Alltid online
-
-
av FLS 16 jun 2011, 14:22
Tack vad snälla ni är som skriver och peppar! =)
Creamdiem, vi har ju följts åt tidigare. Har inget hänt för din del heller? Vi har också försökt med allt möjligt, jag börjar bli så trött på det. Jag tror inte man ska testa för mycket med olika saker, man stressar nog upp sig själv och sin kropp, dom flesta säger ju att dom blev gravida när dom slutat "försöka", men denna månaden "slutade" vi försöka, jag hade mycket annat i huvudet och min sambo också, men dock så verkar det inte ha tagit sig. Is Is Is! Tröttsamt och dyrt med allt skit, tester och piller, hit och dit. Hur svårt ska det vara? Jag har två jävla aborter i bagaget som ägde rum för flera flera år sedan, gud straffar vissa känns det som. Eller kan min kropp ha tagit stryk utav dessa?
Jag tror jag får min mens när som helst här nu och jag hinner inte få hem en fertilitetsmonitor i tid, så där försvann den möjligheten också. Det får bli stickor istället, ska clearblue vara dom bästa? Det får kosta vad det vill, känns det som, bara det blir ett plus nuuuuu!
-
FLS
- Alltid online
-
-
av CarroS 16 jun 2011, 14:50
Hej FLS
Efter mitt ma i november förra året fick jag rådet att äta nattljusolja för att kroppen skulle hitta sin rytm igen. Jag mådde bra av nattljusoljan faktiskt och jag blev gravid snabbt igen. Nu är jag ingen långtidsförsökare men jag ville ändå tipsa om det jag fått som tips och som jag själv provat.
Lycka till!!!
-
CarroS
- Alltid online
-
-
< Återgå till Bli gravid
|