-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Nekad gravidtetspenning
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Nekad gravidtetspenningHej!
Jobbar som kock och har nu blivit nekad gravidtetspenning då dom inte ansåg att lyften var tillräckligt fysiskt ansträngande.. Nån mer som jobbar som kock som blivit nekad?? Ska skicka in en överklagan idag och har skrivit så här : Skickar in detta brev därför att jag vill att mitt beslut om graviditetspenning omprövas. De står i mitt beslut att lyften jag gör inte förekommer i sådan omfattning eller innebär sådan fysisk ansträngning att det inte sätter ned min arbetsförmåga med minst en fjärdedel. Vilket jag anser att dom gör då jag utför lyft hela dagarna från 07,30-15,00. Lyfter allt från 25 kgs potatissäckar från golc upp till ca 1,30, lyfter 20 kgs hinkar med potatis som sen också fylls med .vatten och ska lyftas från golc till bänk. Häller av 25 kgs grytor med innehåll. Lyfter drickabackar, bär mycket disk, lyfter in varor, bär sopsäckar 15 meter som sen ska slängas i en container. Eftersom jag är väldigt liten så måste jag göra lyften nära kroppen för att klara av dom. Detta blir väldigt tungt för kroppen och magen blir då mycket i vägen och får utstå mycket tyngd och smällar .. Jag står och går hela dagarna, ochgör allt från matlagning, servering, kassan och städning. Golven kan bli hala och jag arbetar ofta ensam. Därmed har jag ingen möjlighet att ta rast förutom under 10 minuter som jag har för att äta lunch. Jag måste också böja mig mycket vilket bl