Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Nervvrak

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Nervvrak

Inläggav Emeki 18 jan 2012, 09:42

Hej! Jag har precis fått reda på att jag är gravid, igår rättare sagt.
Ska ha mens på fredags så antar att det borde bli typ BIM-3 eller så.

Jag testade mig som sagt igår med en stark + och testade
även i morse men då kändes hela testet svagare, även kontrollstrecket.

Nu till frågan
Kan man ha olika halter av HCG i urinen för olika dagar utan att behöva vara orolig för att ett missfall är på gång?

MVH Emelie
Bild
Emeki
Nykomling

BF: 120922

Re: Nervvrak

Inläggav Stina 18 jan 2012, 10:28

GRATTIS!

Oj, svår fråga.
Men hur tänker du där då? Ska du mäta Hcg eller är du bara orolig att du har en låg Hcg och att testet visar positivt?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Danem 18 jan 2012, 12:28

Har du kvar testen?
Om du har det så lägg de brevid varandra och ta kort och lägg upp här så vi får se!

Hur lång tid hade det gått sedan du kissade senast när du tog första testet och sen det andra?
Hade du druckit mer före du gjorde det andra?

Sen är det så att vissa testar starkare på eftermiddagen och kvällar än på morgonen konstigt nog.
Jag testade positivt på kvällen redan i vecka 3+0 och det var väldigt jobbigt att vänta på att få passera BIM och se om jag började blöda eller inte, det är det som är det dåliga med att testa före.

Så du får ta en dag i taget och försök att inte oroa dig, även om det är lättare sagt än gjort. Tänk positivt istället för jobbiga tankar :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Emeki 18 jan 2012, 12:32

Tack! :)

Jag vet inte hur jag tänker riktigt ^^ men är väl bara det att man inte
vågar tro att det är sant eftersom jag fått missfall tidigare. Det jag tyckte var märkligt var att testet i morse var så jäkla segt på
att dra upp urinet. Det var det första jag reagerade på. Så förhoppningsvis var det väl bara det testet. Men tänkte testa igen i morgon bitti så kan jag lägga upp ett foto då, har bara det första testet kvar . :)
Bild
Emeki
Nykomling

BF: 120922

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm