Madeleine Kil...

Hej, Visst kan du fortsätta med de mysiga stunderna. Du är undersö...

Barnmorskan

Ngn som nyligen börjat försöka, 1:a barnet?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Ngn som nyligen börjat försöka, 1:a barnet?

Inläggav Stina1983 05 aug 2012, 21:25

Baxxen och Amelia85, fy va trist att det inte tog sig för er den här månaden. Håller alla tummar inför nästa månad givetvis.

WL: skönt med lite annat som händer i livet med flytt till fin lägenhet. Hoppas det kan skingra tankarna lite iaf.

Gällande att bo i hus, som vi nu gjort i två år, så måste jag säga utifrån vår erfarenhet, att det är väldigt mycket dyrare än man tror. Jämfört med att bo i en nybyggd tvåa i stan, som vi gjorde innan mot att bo i hus är det nog ungefär fyra gånger så dyrt. Men det är klart, det beror väl säkert på vart i landet man bor också. Men det är så skönt att sitta i trädgården och njuta helger som denna :)

Hoppas ni alla haft en skön helg, här har vi fixat inför bröllopet, bara 3 veckor kvar nu.
MF 251012 v6 (5+6)
Stina1983
Alltid online

Inläggav WithLove 06 aug 2012, 11:32

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg :)
Min har varit både jobbig och bra. I lördes hade vi fest för min lillasyster som konfirmerat sig. jag ville bara krypa ner i sängen o gömma mig. Jag hade ju allting så utplanerat, jag som "hade urinvägsinfektion" Det jobbigaste var o ta sig dit.
När jag står med mamma och förberader maten o så så kommer bebissamtalet upp, åhh jag tänkte bara håll dig håll dig håll dig o låssas som om allt är som vanligt. Det gick bra och vi kom upp i ett annat ämne. Festen började och jag tog mig ett glas vin. Kändes konstigt men faktiskt på nått sätt kändes det som om en spärr släppte. Allt detta man inte får äta o dricka har jag ju inte gjort, o efter missfall har jag fortfarande inte gjort det. Så ärligt det glaset med vin kändes lite befriande.

Igår grät jag lite till, Niclas drog ut mig o vi gick på marknad, kändes mysigt bara han o jag. Sen åkte vi till svärföräldrarna och åt mat. Även där kom bebissamtal upp men lite mer om när när de födes o deras barn namn o sådär. Det kändes lättare och jag kunde lätt sitta o prata namn o sådär.

Idag började det roliga. Jag tog och började med ÄLstickorna igen. Kändes kul o stå där o titta på stickan. Även om jag vet jag troligtvis inte kommer ha ÄL på kanske en vecka till iallafall :P
Jag har nästan i princip slutat blöda nu och jag känner att fan asså nu börjar vi igen.. Nu börjar denna galna otålligheten o spännande kapitel.
Ska det bli denna månaden kanske? :)

Stina1983 - Bröllopet närmar sig verkligen med stormsteg fy va skoj.. Hur känns det? Är det mycket kvar att fixa?

Ja det där med hus kan man alltid vela lite fram o tillbaka hur man ska göra. Fyran vi flyttar in i nu är ju egentligen alldeles för dyr, man hade kunnat ha ett fint hus för den summan i månaden. Suger att inget av ddessa pengarna går till en själv. Meeen sen är jag stenhård när det kommer till lån o sådär. Jag har inga. Och ska jag skaffa lån så är det till ett boende, ett boende jag ska bo i många år, typ tills våra barn flyttat hemifrån. Jag vill kunna reonvera och göra det precis så som vi vill. Jag vill ha en rejäll backup så vi kan fixa saker som behöver fixas om något oväntat händer. Jag vill kunna åka på semester fast jag har hus. Därför tror jag vi får vänta lite till innan vi köper så vi har den där kontantinsatsen och månads konstnaden kommer ner ganska så rejällt.

Sen sitter jag nästan varje dag o drömmer mig bort till vårt hus och hoppas det inte tar allt för lång tid :P Som du säger sommaren i trädgården är ju något oslagbart.

haha jag har verkligen tendens till att göra dessa långa inlägg :P
WithLove
Alltid online

BF: 130625
Status: Vi väntar på dig <3

Inläggav essemess 07 aug 2012, 16:15

Vi är oxå sjukt sugna på hus, mannen säger var och varannan dag att han hittat ett nytt hus på hemnet :wink: men vi är absolut inte i en sits där vi har möjlighet att köpa tyvärr.. Jag har en termin kvar på universitetet och han är arbetslös från och med den 27 aug...suck. Det är egentligen därför lite skrämmande att vi försöker bli gravida, vi har inte direkt någon stadig ekonomi, men vi orkar helt enkelt inte vänta längre på att allt ska vara perfekt, en vacker dag har man väntat för länge!

När jag var hos barnmorskan senast och gjorde cellprov så frågade hon faktiskt om inte vi skulle försöka få barn snart. Jag minns att jag sa att vi båda varit sugna i ett par år men inte känt att tiden var rätt och att vi ville vänta ett tag till. Hennes svar har liksom etsat sig fast: Ja, eller så väntar ni inte! Många väntar för länge..

Är just nu på äl+6 och tiden seeeeegar sig fram! Letar symtom som en galning haha :oops:
essemess
Stammis

BF: 131006
Status: Vi ska få en son!

Inläggav ttipparn 07 aug 2012, 17:02

Hej! första barnet och första försöket! ÄL någon gång nästa vecka har inte så bra koll på det där! Mensen tog slut igår så tror väl att det är runt 12/8 någon gång! :)
***Hoppas***
ttipparn
Stammis

BF: 040114
Bor: haninge

Inläggav Cathygee 07 aug 2012, 17:24

Jodå, tog ut spiralen idag...! :shock:
Feeling quite confused by the people to refuse to see that a simple way of life dont make you a loser!
Cathygee
Nykomling

Inläggav sofiapalesjo92 07 aug 2012, 20:25

jodå fick första mensen i söndags sen jag slutade med p-piller. den tog 49 dagar på sig. så vet inte riktigt när äl är men tror det är runt den 19.
http://davf.daisypath.com/IzaQp2.png
sofiapalesjo92
Nykomling

BIM: 020912
Status: http://davf.daisypath.com/IzaQp2.png

Inläggav WithLove 08 aug 2012, 19:04

essemess - Tycker ni gör rätt i att inte vänta. Känner man sig själv redo så faller det andra på plats på något vis.
Just nu är vi ju långt före tidtabellen haha.
Köpte ny bil idag, en riktigt kombi mot vår lilla sportiga.
Men sen har ju vi oxå en femåring redan (sambons) så när vi väl får vår lilla bebis sen så är vi ju helt plötsligt många.
Jag är ju en sån som är så föreberedande o har allt planerat så att fixa med bil o lgh o så nu är för mig ett sätt från att skippa kaos i mig själv :P

Plus jag känner nog inte för o ta ifrån besparingarna sen för en jäkla bil när vi vill lägga pengarna på bebis, så d känns riktigt bra den e fixad (bland de tradigaste utgifterna)

ttipparn, Cathygee, sofiapalesjo92 - VÄLKOMMNA =) kul med fler.

Min mens slutade oxå för två dagarsen, men jag har ju NOLL koll. Förra ÄL va ju rätt sen, så om jag ska gå efter den så borde jag ha ÄL den 16/8, o det låter ju jättesent jämfört med dig, nästan en hel vecka ju :P
Men man vet aldrig, kroppen kanske kör annorlunda denna månaden, ska nog vara glad om kroppen ens hittat tillbaka, kan ju vara så olika det där.
Men jag hoppas allt är som det ska och såklart att vi blir gravida igen direkt.
första barnet, försök 2

Känns nästan som att jag förväntar mig o bli gravid direkt igen då jag blev det förra gången. Men oj vad det kan bli jobbigt om kroppen sviker.
aja vi tar det då :)
WithLove
Alltid online

BF: 130625
Status: Vi väntar på dig <3

Inläggav Miccan 08 aug 2012, 20:07

Hej! Här är en till som har börjat lite smått :)

Hade dock BIM i går, och har sedan i förrgår natt en något konstig blödning, så det ska nog föreställa mens :shock: ? Hade någon blödning för två veckor sedan också, och 3 veckor innan det? Fattar inte vad det är som händer.. men hoppas på att det återgår till det normala snart :)

Hur går det för alla andra då, blir det några bebisar? :)
Miccan
Nykomling

Inläggav Godislinis 08 aug 2012, 20:24

Jag och sambon kör hårt nu=) ÄL om typ 4 dagar=)=) Så det e bara att köra massor=)
Godislinis
Stammis

Inläggav Mmeli 08 aug 2012, 21:18

Godislinis skrev:Jag och sambon kör hårt nu=) ÄL om typ 4 dagar=)=) Så det e bara att köra massor=)

Samma här! Ägglossning om ca 5 dagar! Som tur är så kommer det bli mer att göra på jobbet nästa vecka så väntan på Bim kommer inte gå allt för långsamt :D
Mmeli
Alltid online

Status: Förlovad

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm