Maria Wigbrant

Om du har börjat blöda igen, ska du söka sjukvård. Lycka till. ...

Träningsrådgivare

Ngn som nyligen börjat försöka, 1:a barnet?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Ngn som nyligen börjat försöka, 1:a barnet?

Inläggav Baxxen 16 jul 2012, 20:56

Hej,

Är det ngn precis som vi som nyligen börjat försöka bli gravid med 1:a barnet som vill följas åt? :)
Ma sep/okt 2012
Mf dec 2012
Baxxen
Stammis

Re: Ngn som nyligen börjat försöka, 1:a barnet?

Inläggav Mmeli 16 jul 2012, 22:03

Halloj! Jag och min sambo är inne på vårt andra försök med första barnet :D
Mmeli
Alltid online

Status: Förlovad

Inläggav Baxxen 16 jul 2012, 23:35

Hej Mmeli :)

Roligt att du hakar på, hur känns det för dig då?
Vi har som sagt precis börjat (1:a försöket) och har sagt till mig själv att inte bli "besatt" :lol: men nog kommer man ju på sig själv med att detta upptar ens tankar ganska ofta :)
Ma sep/okt 2012
Mf dec 2012
Baxxen
Stammis

Inläggav Godislinis 16 jul 2012, 23:36

Jag och min sambo ska föröska nu i aug. Jag blev gravid i april, men tyvärr fick vi ett X. Så nu kämpar vi på och längtar till om 4 veckor, då vi äntligen får försöka igen! <3
Godislinis
Stammis

Inläggav Baxxen 16 jul 2012, 23:43

Hej Godislinis

Tråkigt med X men då får vi hoppas på bättre tur denna gång. Augusti är ju snart här :)
Tog det länge att bli gravid förra gången?
Ma sep/okt 2012
Mf dec 2012
Baxxen
Stammis

Inläggav Godislinis 16 jul 2012, 23:48

Ja det kom som en stor chock! Men sån tur var så hann inte min äggledare spricka, så båda är kvar! Men känner dock en liten rädsla över att det ska hända igen. Men vi försöker tänka positivt!=) Nej faktiskt inte. Jag slutade med mina p-piller i mitten av Mars. Sen i april var jag gravid=) Så det gick snabbt! Hoppas det går lika snabbt denna gången! Har ni försökt länge?
Godislinis
Stammis

Inläggav WithLove 17 jul 2012, 09:14

Hej allihopa =) Åhh vi är oxå inne på första försöket o går nu här hemma o väntar på att få testa om d fastnat en liten :P

Känner igen d där med att man skulle ta d som d kommer. haha för mig höll d väl ungefär 1 dag sen va jag inne på internet o började snoka runt.
Bara någon dag senare beställde jag hem ägglossningsstickor.
Men inte förren igår blev jag medlem här. Känns jätteskönt o få skriva av sig här inne. Alla tankar man har o bara få skriva av sig lite av d miljontals tankarna som snurrar runt om o om igen.

Jag har så svårt att hålla mig o inte berätta för folk att vi försöker. det vill jag ju ska komma som en överasskning :lol:
Men om jag har svårt o hålla detta hur kommer d inte bli sen då?

Vi är iallafall oxå inne på vårt första försök med vår första. Alla olika känslor bubblar upp i en.
Om några dagar ska vi ta första grav.testet, blir den 19 Juli. får se om d visar något lr inte, kan oxå vara för tidigt.

Kul o kunna följas med andra :)

/Johanna
WithLove
Alltid online

BF: 130625
Status: Vi väntar på dig <3

Inläggav Godislinis 17 jul 2012, 10:00

Hej withlove!
Det e inte lätt att hålla ngn av sakerna hemligt :) man blir helt uppe i hela! Jag berättade för mina kollegor att jag var gravid. Tur var det! För allt mitt hände på jobbet! Det var skönt att de visste så att alla inte frågade hela tiden! Denna gång har vi bestämt oss för att inte berätta förrän v 12! :) när vi nu lyckas :)
Godislinis
Stammis

Inläggav WithLove 17 jul 2012, 10:22

haha ja guh ja..
Men sen klarar jag inte denna pressen då alla misstänker o liksom har ett tag kännt att d borde vara dax för oss.. Känns som om alla kollar mig minsta lilla såsom alkohol o sånt där ni vet. Jag tycker det är jobbigt.
Men där är väl inte så mycke o göra åt det där.
Tycker d e så trist att folk redan tror jag är gravid när jag inte är det.
Jag är ju så dålig på o ljuga oxå, för så fort någon nämner gravid skiner jag ju upp med värsta leendet precis som om jag är det haha :lol:

Men ja man måste nog berätta för någon. Min bästa vän gick oxå igenom mycket tråkigheter med sin första graviditet o hade d inte alls lätt. Det har ju fått mig o se hur mycket man behöver stöd runt om. Så hon har blivit min stöttepelare i alla funderingar man har nu.
Hon har nu en liten dotter på 4 månader som är min lilla guddotter =)

Men sen har jag kommit fram till att detta forum får mig att inte tjatta ihjäl mannen här hemma haha. Jättebra lösning.
WithLove
Alltid online

BF: 130625
Status: Vi väntar på dig <3

Inläggav Godislinis 17 jul 2012, 12:53

Vad härligt att höra att du har en stöttare!=) Ja man vill ju överraska. Min kompis tömde en flaska med vanligt vin i vasken och fyllde på med alkofritt när hon var på fester=) Rätt så smart faktiskt!=)

Ha ha I know the feeling!
Har du och din man där hemma försökt länge?
Godislinis
Stammis

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm