Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Ni med tre mf eller fler...

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Ni med tre mf eller fler...

Inläggav memmie 18 jan 2011, 17:24

Hej!! Har haft tre mf i rad det senaste året och har nu äl för andra ggr efter sista mf. Nu börjar jag fundera på hur man ska kunna hålla sig positiv när jag blir gravid igen! Hur klarar man det? Jag kommer inte våga njuta och glädjas än en gång! Är det någon som har varit med om liknande och lyckats, eller som bara har tips och råd?
Tacksam för svar!!
BildMake a pregnancy ticker

mf - v5, april 2010
mf - v5, maj 2010
mf - v9, November 2010
Användarvisningsbild
memmie
Alltid online

Status: 1+1=3

Re: Ni med tre mf eller fler...

Inläggav Gotland 18 jan 2011, 19:08

Nu har jag "bara" 2 mf men jag var helt inställd på att det skulle gå åt skogen en 3e gång. Jag var inte ett dugg glad, bara likgiltig. Det går ju åt h-e iaf, men tiden gick och inget mf kom och sakta blev jag glad. Gissar att det var strax innan v 20 som jag verkligen insåg att det skulle gå vägen :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav naellie 18 jan 2011, 21:23

Tre mf/ma här. Jag var precis som Gotland fullständigt likgiltig när jag blev gravid nu sist. Jag brydde mig inte om nått, gladde mig inte ett dugg, oroade mig konstant. Jag gick nog strax över 20v innan jag tyckte att det var roligt. Vi hade rul i v18 och sen tog det några veckor innan det sjönk in...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Caroline och Kristian 01 mar 2011, 14:08

Hej,

Jag och min man har ofrivillig barnlöshet. Efter 4 IVF behandlingar har vi blivit gravida 2 ggr av dem. Dock slutade båda med missfall. Läkarna säger att våra missfall inte har något med ofrivillig barnlöshet (min mans spermier) utan det är ren otur. Vi hamnade bland de 30% båda gångerna.

Jag hatar det! Jag har jag gjort för att förtjäna detta? Vi har kämpat i 4 år. När ska vi få ett litet knyte?!?

Hur kom ni andra över det?
Följ vår blågg på: http://www.ivfresan.blogg.se
Caroline och Kristian
Alltid online

BF: 110523
Bor: Norrköping

Inläggav JessieH 01 mar 2011, 17:39

Hej!
Jag är en av dom som gått igenom tre mf/ma. Vi började försöka i juli 2009 och fick vårt första mf i september -09 och det sista i maj -10. Det är ett helvete när man är mitt i det och när frustrerande när utredningen inte ger något. Samtidigt är det skönt att det inte är något "fel" på oss. Nu är det snart 1 år sen vi blev gravida sist och nu känner jag bara att det hade varit skönt att bli gravid för att övertyga mig om att jag kan.

Hur man går vidare? Ja, det är så individuellt. Det vi har gjort är att vi nu tar vara på varandra och försöker hitta på saker tillsammans.
Nu i år är jag mer positiv och låter kroppen göra sitt. Det jag kan göra är att leva som jag gjort hela tiden. Vår gynläkare är helt underbar och stöttar oss verkligen. Vi har en kur kvar av progesteron som jag ska ta nu i mars. Jag har haft några månaders uppehåll från hormonerna för att få cykeln att fungera normalt igen.

Vi kanske kan starta en BIM lista för oss?
Jag kan börja.
Kram

BIM MARS 2011
28/3 JessieH (28 år, 3 mf, sista kuren med progesteron)
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav studs 01 mar 2011, 18:16

Jag och min gubbe har under 4 år genomgått 8 missfall :? sista mf sa blev jag så tagen av och tänkte bara att jag aldrig kommer att få uppleva denna lycka.. så jag slutade tänka,hoppas och ens försöka faktiskt.. Ngr månader senare dök aldrig tant röd upp, vågade inte ens tänka tanken på att de skulle va ngt så jag slog bort tankarna i ett par dagar,sen hade jag en väninna här o vi tänkte att vi skulle dricka vin, :shock: men jag viste juh inte om jag va gravid eller inte,så hon gick o köpte ett test o tving in mig på muggen, vilket visade sig vara posetivt. vågade juh absolut inte glädjas o koppla av, fick komma in på tidigt VUL pga alla missfallen villket visade ett litet foster där inne. men som ngn annan sa så tog de ett tag efter RUL i v18 innan de sjönk in o man vågade njuta av de hela, Oh nu ja nu är jag i v 37 - allt har sin tid,när man minst anar de, de e då de händer
studs
Alltid online

Status: mamma till finaste Aaron 11-03-26

Inläggav Snigel 01 mar 2011, 19:22

Studs- vill bara smyga in ett stooort grattis till dej här eftersom jag inte visste om att ni försökt så länge för denna bebis! Det är så kul att läsa om långtidsförsöken som lyckas!! :D
(Vi har haft MA en gång, v11, och det var absolut knäckande nog).
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav studs 01 mar 2011, 19:33

Snigel : Tack :) :oops:
studs
Alltid online

Status: mamma till finaste Aaron 11-03-26

Inläggav Gravidis2009 03 mar 2011, 17:38

Hej tjejer
Haft 3 missfall, nu är faktiskt första gången jag är glad och positiv. Jag har lagt det jobbiga bakom mig och slutat "bry mig", det tar på krafterna att gräva ner sig i det. Jag vet att jag kommer att oroa mig nästa gång, men just nu försöker jag fokusera på min man, familj o vänner och vara glad :)

Har fått remiss till genetisk utredning så det känns skönt att få kolla det också. Har BIM ca 11 mars så det är ju snart :)
2 st MF, 1 st MA.
Jag har en balanserad translokation (genetiskt fel) mellan kromosomerna 4q;17q.
Liten mirakeltjej född 2011-12-25.
Användarvisningsbild
Gravidis2009
Alltid online

Status: Äntligen mamma!

Inläggav JessieH 04 mar 2011, 14:20

Gravidis2009: Hoppas dom inte slarvar bort era resultat. Vi tog sådant test i somras och i september fick jag ringa och höra var dom blivit av. Tydlige hade den som analyserat dom inte lagt in resultatet i datorsystemet. :) Du gör rätt i att vara glad och positiv och försöka ta hand om varandra.
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Nästa

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm