-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ni som är gravida med andra barnet
6 inlägg • Sida 1 av 1
Ni som är gravida med andra barnetKommer ni ha samma bedövning som med första barnet?
SÅ har ja känt hela tiden att jag vill ha eda och lustgas som med Saga, men nu är jag inte alls säker längre Hur tänker ni? Saga 030911
Lillebror Bf 070529
Troligtvis...
Ville verkligen inte ha EDA, avskyr allt vad sprutor är så bestämde mej sen länge innan att det skulle gå med vad som utom EDA. Väntade in i det längsta för att slippa, och när det kändes som att det var nått, det gick verkligen inte längre, nu fick det bli eda då, då var det försent*tack o lov!* Alla var förvånade eftersom det bara blev lustgas, jag som inte klarar smärta alls i vanliga fall, men det gick ändå Vad vill du ha denna gången då, eftersom du skrev att du är osäker...
Det jag kommer ihåg med Saga så var det jätteskönt när edan började verka men själva "grötandet" runt i ryggen å att man var tvungen att ligga still som en boll med värkar var skitläskigt för mig + att när jag kom till hotellet efter förlossningen så upptäckte barnmorskan där att dom glömt tagit bort slangen ur ryggen.
Så det är både + och - men jag vet inte annars vad jag vill ha förutom lustgas. så det kanske bara blir det den här gången Saga 030911
Lillebror Bf 070529
Jag tog sterila kvaddlar med ella o det vill jag göra denna gången med. Det gjorde ju förvisso hur ont som helst at få sprutorna i magen o ryggen men ack så skönt när de hade börjat värka! Kan starkt rekommendera! De påverkar inte fostret o inte mamman eller förlossningen!:)
jag var nöjd med ryggbedövning:9 inget annat funkade för mig, testade allt ifrån lustgas till akupunktur.
så vi får se denna gången. men jag tror det bli samma:)
Usch... vill helst inte tänka på FL... planerar inget, det får bli som det blir, har ju erfarenhet både av bedövning och utan... vet inte om något är att föredra, gör ju så förbannat ont iaf... fördelen utan bedövning var att jag var piggare efteråt och återhämtade mig snabbare, men det kanske inte har med bedövningen att göra...
Ja, som sagt det får bli som det blir...
6 inlägg • Sida 1 av 1
|