Ni som äter/har ätit Cerazette, hjälp!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Ni som äter/har ätit Cerazette, hjälp!

Inläggav Jada 04 okt 2011, 08:45

Jag äter cerazette, jag brukar tyvärr ha fiskminne så slarvar o ta dom exakt i tid, brukar diffa med kanske 2-5 timmar. Brukar ta dom på kvällen när jag kommer ihåg.

Iallafall, jag missade en tablett för ca 3 veckor sedan, och jag vet att jag hade sex både några dagar/efter. Åt ett piller dagen efter. Nu i förra veckan, började jag få värk, kändes som mensvärk fast ändå inte riktigt. Molnande värk mer. Tänkte att det var mensen på väg. Men icke. Hade värk i 6 dagar. I fredags eftermiddag gjorde jag test och även lördag morgon, det var negativt. Under helgen la sig värken för det mesta. I lördags tog jag inget piller, inte i söndags och igår heller, för att se om mensen kommer igång. Men icke. Igår fick jag lite värre värk samt illamående, som försvann efter 2 timmar ca. Imorse mådde jag smått illa, men nu lite bättre. Har bara aldrig sådana värkar innan och aldrig ngnsin så länge. Jag brukar få mensen dagen efter jag glömmer om jag inte får i mig ett till piller.

Hur som, chanserna att jag skall vara gravid känns minimalt, vad tror ni? sen undrar jag för er som äter cerazette. Får ni mens rätt så direkt om ni glömmer ett piller? Blir bara förvånad att min mens inte kmr igång nu när jag inte ätit på 3 dagar.

Tänkte ta ett nytt test på fredag, bara så jag vet hundra att jag inte är gravid.
Jada
Nykomling

Re: Ni som äter/har ätit Cerazette, hjälp!

Inläggav L8i 04 okt 2011, 08:59

Ja cerazette suger!
Jag fick dom efter min förra graviditet och har haft smöblödningar sen dess. Dessutom missade jag bara ett par st och är nu ändå gravid.
Det är ju inte så att det är en ovälkommen graviditet, men man tycker ju att p-piller ska ge lite bättre skydd!
Jag hade nog tagit ett nytt test om ett par dagar om jag varit du :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Inläggav Jada 04 okt 2011, 09:06

L8i skrev:Ja cerazette suger!
Jag fick dom efter min förra graviditet och har haft smöblödningar sen dess. Dessutom missade jag bara ett par st och är nu ändå gravid.
Det är ju inte så att det är en ovälkommen graviditet, men man tycker ju att p-piller ska ge lite bättre skydd!
Jag hade nog tagit ett nytt test om ett par dagar om jag varit du :)

Hej och tack för svar! :)

Ja, jag har läst om många som missat ngn enstaka och sedan blivit gravid. Så lite rädd blir man ju. Även om det inte är planerat alls med bebis så skulle jag givetvis bli överlycklig om jag nu är gravid. Men chansen känns minimal. Men man vet aldrig.

När du missade ditt piller, hur upptäckte du sedan att du var gravid? Hade du också molnande värk?

Vågar nästan inte testa mig på fredag, haha, nervös att det skall bli negativt :(.
Jada
Nykomling

Inläggav Riza 04 okt 2011, 11:39

Äter också cerazette och är bara helnöjd med dem! Iofs missar jag inga piller eftersom jag gjort det till en vana att alltid ta dem till frukosten varje morgon. Men jag har inga blödningar, ingen värk, och allt är superbra.
Det är väl så att OM man missar ett endaste litet piller, ska man vänta med att ha sex en vecka eller så för att vara säker på att man har fullt skydd... har jag för mig...
Men lycka till iallafall, hoppas du får det resultat du vill ha! :)
Bild
Riza
Alltid online

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm