Ni som ätit Vitex Agnus Castus och Rosenrot SE HIT!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Ni som ätit Vitex Agnus Castus och Rosenrot SE HIT!

Inläggav heidimariajohanna 21 jan 2012, 00:27

hej..
har denn cykel börjat med angus castus droppar ( ja de smakar inte så bra men men gör de nytta så spelar det ingen roll bara o dricka) för att man som ni andra skriver, greppar efter halmstrån.. iof så har vi försökt 5 riktiga ggr än så länge o det är la ingenting men ändå.... man känner sig stressad o pressad o vill att det ska hända nåt..
hört att de sak boosta fertiliteten.. o när jag var på vul i fredags för en annan sak såjag äggblåsor påbåde öhger o vänster sida o vänster sida var den ganska stor!! brukar ha 28 dagars mens o äl på dag 14 ... idag är jag på dag 16 o ingen äl än men det går framåt såg på stickan att det börjar bli två lika starka streck så hoppas i helgen..
jag hoppas verkligen på angus castus dropparna fast de gjort min cykel klite knas o förlängt äl men men .. gör det nytta så .. har läst om par som försökt i flera år o sen lyckats bli gravid första mensen de testat med angus så än finns det hopp!

om det inte blir bebis denna månaden så ska jag ta blodprov på hormonrubbningar på mensdag 3... men vi får se nån vecka vkar tills dess o mkt hinner ske på ett par veckor;)

natti natt nu tjejer..
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav heidimariajohanna 21 jan 2012, 00:28

.. en sak e dock märklig..
angus castus ska hjälpa mot bla ömma bröst /bröstvårtor.. idag kände jag nåt jag inte brukar ha .. superömma bröstvårtor... konstigt.
brukar aldrig ha det annars o framför allt inte innan äl....
Får se hur detta går;)
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 21 jan 2012, 10:50

Ja, lite märkligt! Du är inte nära äl än? Ingen här idag! Dock enligt tempen hade jag äl då jag hade vattniga flytningar, på dag 13 :S

Men man får väl se det positivt att det kanske ändras det som behövs, lite mognare ägg. För på vissa påverkar den ju inte alls. Hoppas bara att det inte dröjer för länge! Ha en superhelg nu!
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 22 jan 2012, 08:36

Usch! Börjar bli rädd. Sa ju att jag brukade ha äl tidigast dag 13, men menade glad gubbe! Nu visar dock min tempkurva att jag hade äl dag 13, men testade inte dag 12. Så jag vet ju inte! Har känt mig lite snuvig o lätt febrig till o från, plus dålig sömn. Så kan vara därför jag har hög temp. Men känns inte som om den borde vara så jämn då? Eller?
Kommer inte ihåg hur känslig jag brukade vara med att sätta in tider jag inte trodde stämde innan när jag tempade mer frekvent!

Vill ju inte slänga bort chanserna o sluta med munkpeppar, men inte fördärva på det andra hållet heller om jag haft äl! Några tips eller fakta om att dricka dropparna efter äl?

Hur går det för dig Heidi?
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 22 jan 2012, 08:41

Tycker det är konstigt om min äl kommer i tidigaste lagret nu när jag äter munkpeppar! Den borde väl bli sen ist?!
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 22 jan 2012, 08:56

Jag äter dropparna, men kan vara så att äl kom för tidigt enligt temp. Men vet inte då jag sovit dåligt o varit hängig. Därav hög temp! Det står att man ska sluta efter äl, men man kan hålla på till månad 3.

Är det dumt att fortsätta om äl varit? Eftersom man tydligen kan äta till månad 3 utan att det påverkar barnet?

Vill inte slänga bort chansen om äl inte varit samt inte fördärva något om äl varit... Tacksam för snabbt svar!
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 22 jan 2012, 10:29

hej waiting..
hm.. kanske har lite högre temp för du känner dig hängig..
jag har monitor så här har det inte hänt nåt på den froten.. tyckte jag hade halkiga flytningar igår o även idag när ja gvart på toa.. trodde igår att jag skulle ha max på monitorn idag men inte då.. vad händer dag 18 idag..
jag vet inte hru det är med att äta angus castus dropparna efter äl.. ajg har läst att man ska sluta innan men läste även om en tjej som åt det non stop... du får googla.. är la inte skadligt eller nåt för barnet tror jag inte men har för mig att det hade påverkan på östrogennivån eller nåt.. det är ju två sånna hormoner eller nåt som ändrar sig före och efter äl....
jag väntar o väntar o väntar.. dag 18 som sagt.. har haft lite molvärk i några dagar som man brukar ha innan äl... o när man tittar på stickan som man kissar på o sätter in i monitorn så är det två streck på den ... det andra dock inte alls lika starkt som på kontrollstrecket=(
kanske får vänta 2 dagar till eller nåt..

ingen glad gubbe än då? har du haft hög temp efter dag 13? samma som du brukar ha efter äl? det är ju möjligt att du inte har påverkats av dropparna men jag vet inte...
fsike vet itne om jag ska sluta dricka dropparna nu (har iof bara en gång kvar typ 20 droppar eller nåt) o sen borde vl ägglossnnigen komma tycker jag ...

nej .. den som väntar på nåt gott.. får tänka så att de får några extra dagar o växa till sig där inne !kanske blir bra ägg hehe vem vet=)
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 22 jan 2012, 10:29

Lycka till med äl nu o trevlig söndag=)
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 22 jan 2012, 13:52

Har googlat, men hittar inget. Någon åt hela månaden för att det skulle funka bättre nästa månad när hon skulle köra fram till äl.

Ja, tempen gick upp efter dag 13. Men kan ju vara så att man blev sjuk då med. Har ju haft andra tempkurvor där man haft hög temp tidigt av annan anledning. Så man ska nog inte lite till 100 på den heller. Iaf inte när man sover dåligt...

Tänkte försöka hoppas på att sova gott inatt o har jag tur har jag låg temp imorgon, så vet jag ju att äl inte varit.

Har ju läst att man ska äta fram till äl, men inte varför. För det går att äta fram till 3 gravidmånaden utan att det påverkar fostret. Det stod även att läkare säger att det går att äta även efter det men att man då kan få igång mjölproduktionen tidigare! Annars verkar det ju lugnt.

Men måste finnas någon anledning till att inte äta efter äl, dåligt för spermier, fäster inte ägget osv? Men hittar inget alls.

Inget på äl tester än iaf... Men hade mer känningar i tjejmagen osv i morse. Så kanske kommer? Killen tyckte jag skulle fortsätta med dropparna, äter 15 * 3 per dag. Men jag funderar på att iaf dra ner lite på dem? Usch, vet inte alls.

Det konstiga var att sekretet var ju dag 12-13, nu är det mest torrt - sticky. Men livmodertappen är så vitt jag kan känna fortfarande högt uppe samt halvmjuk o halvöppen. O det borde den väl inte vara om man hade äl dag 13... Är ju en dag efter dig, så dag 17 här...
Har 6 äl stickor kvar, så kommer nog fortsätta testa med dem iaf. Så får vi se vad som händer.

Kom gärna med mer tips o så om du hittar något!
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav anile 22 jan 2012, 17:03

anledningen till att man inte ska ta efter äl är som med många andra naturläkemedel för att de sällan har riktiga medicinska studier i ryggen och man vet därför inte hur de skulle påverka ett foster. Även om en del påstår (tolkar ) att det är ofarligt så kanske andra tycker att underlaget är för svagt för att vara 100% säker.

ang tempningen så är det ju inte säkert att du inte haft ägglossning även om din temp dippar en dag, det är inte ovanligt under lutealfasen att den gör det.

hoppas det går bra!!
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm